О коло 220 млн. е европейското финансиране за нови мотриси у нас. За първи път от 1986 година в България има нови електрически локомотиви. Това каза министърът на транспорта Росен Желязков, който бе на инспекция заедно с премиера Бойко Борисов.
БДЖ ще се сдобие с 15 нови локомотива до средата на 2021 г.
"За тази година капиталовият трансфер е над 100 млн. През следващите години ще стигнем капиталови инвестиции за близо половин милиард", заяви министърът на транспорта.
"Близо милиард дългове на БДЖ са изплатени", изтъкна Борисов.
Според Борисов разликата между новите и старите локомотиви е като между "Москвич" и "Мерцедес". Новите вагони пък ще допринесат за по-добрия комфорт на пътниците.
Борисов: Връщаме над 201 млн. лв, очаквам хубава карикатура утре
Министър Желязков посочи, че новите локомотиви са изключително мощни, бързи и сигурни. Тази година в движение ще бъдат пуснати 15 нови локомотиви, предимно в дългите маршрути. До края на година ще бъдат пуснати 100 отремонтирани вагони.
Предстои покупката и на чисто нови 40 вагона, които ще бъдат предназначени също предимно за дългите маршрути.
Транспортният министър обърна внимание, че обновяването на локомотивите и вагоните трябва да става паралелно с развитието инфраструктурата в страната.
Той добави, че за следващия програмен период ще се обърне специално внимание на инфраструктурата в Северна България. Той даде за пример, че трябва да се развие инфраструктурата във Видин, пътя към София, Русе - Велико Търново, връзката Карнобат - Сингъл, връзката между Южна и Северна България.
БДЖ спира движението на международните влакове
Трябва да се развият жп връзките в Мездра, Горна Оряховица.
Освен това новите локомотиви ще помогнат за развитието на енергийната ефективност. Това е два пъти по-мощен локомотив, но в същото време 20 процента по-икономичен, посочи още Росен Желязков.
* Моля, коментирайте конкретната статия и използвайте кирилица! Не се толерират мнения с обидно или нецензурно съдържание, на верска или етническа основа, както и написани само с главни букви!