С ъгласно сегадействащата наредба за обучение на кандидат-шофьори, то се извършва от учебни центрове. В проекта, качен за обществено обсъждане, това не се променя. Единственото ново е, че ръководителят на учебната дейност, техническият сътрудник и преподавателите трябва да бъдат назначени на трудов договор, а не на граждански. Това коментира в ефира на "Здравей, България" изпълнителният директор на ИА "Автомобилна администрация" Бойко Рановски.
Стратиев: Фалшива шофьорска книжка е излишна, за 1000 лв. се кара курс
Заради предвидените промени aвтоинструктори излязоха на протест. Те се събраха в 13.00 ч. на площад "Батенберг". Целта им е да изразят недоволството си от предложените промени в обучението на кандидат-шофьорите.
Според вносителите новите правила целят подобряване на подготовката на младите шофьори като по този начин да се намалят и тежките пътни инциденти у нас.
Автоинструкторите обаче обвиняват държавата, че защитава лобистки интереси.
"На 14 януари излязохме на протест, тъй като имаше непосилни изисквания, които касаят малките автошколи. След това министърът на образованието и този на транспорта обещаха, че ще спрат наредбата. Промяна обаче нямаше", коментираха инструкторите.
"Наредбата беше изпратена до част от организациите, които организират протеста днес. Те бяха поканени на среща в Агенцията. Не всички дойдоха, но някои от тези организации, които днес правят протеста, присъстваха и с тях е обсъден проектът на наредба", заяви изпълнителният директор на ИА "Автомобилна администрация".
Автоинструктори блокираха центъра на София, не искат повече часове
Рановски е категоричен, промяна е необходима, тъй като трябва да се подобри подготовката на кандидат-шофьорите.
"При направени проверки, съвместно с колегите от МВР, НАП и "Икономическа полиция", се натъкнахме на редица злоупотреби", отбеляза още той.
По думите му често школите прикривали обороти.
"Искаме ясни правила за всички. Имаме случай, при който учебен център е обучил за миналата година 1000 кандидата и има отчетени приходи 35 000 лв. Това значи 35 лв. обучение на курсист. Нереално е. Това са парите, които са отчели инструкторите на центъра, а останалите са ги прибрали. Курс под 500 лв. не трябва да има", каза още Рановски.
По думите му учебните коли не бива да бъдат частни.
"Автомобилите, с които се извършва учебната дейност, имат специални приспособления. Те трябва да са на юридическо лице", поясни Бойко Рановски.
Инструктори скочиха срещу „бели” коли за шофьорски изпити
Той обясни, че с проекта ще бъдат въведени еднакви правила за всички в бранша.
"Искаме да уеднаквим тези правила и всичко да бъде електронно, тъй като към момента се води на хартия", добави изпълнителният директор на ИА "Автомобилна администрация".
* Моля, коментирайте конкретната статия и използвайте кирилица! Не се толерират мнения с обидно или нецензурно съдържание, на верска или етническа основа, както и написани само с главни букви!