П ътници чакаха повече от шест часа, за да излетят от София за Болоня. След дълъг престой персоналът на летището им обяснил, че самолетът е счупен и чакат части, съобщи NOVA.
Светлана отишла с 2-годишното си внуче на летището час и половина по-рано. "В 13:30 ч. бяхме на изхода за излитане. Около 14 ч. съобщиха, че полетът ще има закъснение", разказва тя. Причината била, че самолетът е закъснял от предишен полет и ще е нужно технологично време за подготовка.
Служители на летището от съседния изходи заявили, че няма представители на компанията Wizz Air и никой не може да даде обяснение защо полетът не излита и какво се случва, разказва още Светлана. "Към 17:30 ч. поискахме среща с някой от ръководството, който да ни даде обяснение. Пристигна служител, който каза да имаме търпение, че нещо ще се случи”, посочи потърпевшата жена.
След настояване на пътниците пристига друг служител, който заявява, че самолетът е развален. По думите му цял ден се чакат части за машината, но до един час ще бъде отремонтирана и все пак полетът ще се състои. „Не знам дали това е реалната причина, но, ако Ви кажат, че самолетът е развален и че може би ще бъде оправен, Вие бихте ли си качили детето на този самолет? Аз не си качих детето”, заяви Светлана.
Пътничката и внучето ѝ прекарват часовете от 13 ч. до 20 ч. на летището. Тръгват си и са решени да търсят правата си.
Срещу въпросния авиопревозвач са подадени около 500 жалби от началото на годината
След сигналите за закъснели и отменени полети на авиокомпанията се стигна и до среща с Министерството на транспорта. Днес от компанията ще трябва да представят пред Гражданска въздухоплавателна администрация план за действие с превантивни мерки срещу подобни случаи.
В ефира на "Здравей, България" главният директор на ГВА Анелия Маринова заяви, че при отправени въпроси защо се случва това от авиокомпанията не дават логично обяснение. „Това, което те продължават да твърдят, е, че изпълняват на 98% планираните си полети. Тенденцията е изключително тревожна. Още на 1 август сме изпратили писмо до тяхното ръководство, копирали сме това писмо до ЕК и до Агенцията за безопасност на полетите”, добави тя.
Данни от началото на годината показват, че почти 500 от всички 600 подадени жалби са именно за този превозвач. „Само за месец юли са закъснели 69 техни полета с 2 часа и повече, а 39 са отменени”, посочи Маринова.
"До края на деня трябва да ни предоставят план как смятат да се справят с тези системни нарушения", допълни главният директор на ГВА. Очаква се да бъдат наложени и санкции на фирмата.
Компанията изпрати официална позиция до NOVA. От фирмата обясняват, че тази година имат над 99% успешно изпълнени полети от и до България. А отменените били предизвикани от непредвидени обстоятелства, независещи от тях. И още - ангажират се да работят заедно с ГВА, за да се справят с всички натрупани до момента жалби.
* Моля, коментирайте конкретната статия и използвайте кирилица! Не се толерират мнения с обидно или нецензурно съдържание, на верска или етническа основа, както и написани само с главни букви!