М ладите шофьори да нямат право да карат по магистралите, обмисляли депутати от БСП, които работят по нов закон за движение по пътищата, съобщава "Стандарт".
Ако промяната стане факт, шофьорите с до 3 г. стаж зад волана няма да летят със 140 км/ч по "Тракия", а ще карат с 90 км/ч по обиколния маршрут, отбелязва изданието. Над новия закон работели червените депутати Татяна Буруджиева и Георги Свиленски, а реформите ще се обсъждат на 20 октомври.
Тогава ще се дискутира и предложението тийнейджърите, току-що изкарали книжки, да не шофират след 22 ч. в първите 3 или 6 месеца.
Причината за готвените мерки са зачестилите катастрофи, предизвикани от неопитни шофьори.
Предложението младите водачи да не карат по магистралите ми звучи прекалено дискриминационно, коментира Георги Янакиев, шеф на Съюза на автомобилистите в България.
Новият законопроект предвижда драстично вдигане на глобите за нарушения на пътя -
за преминаване на червено да се вдигне от 100 лв. на 1000 лева, шофирането след употреба на алкохол ще се наказва с вземане на книжката за половин или за една година. На солената глоба ще подлежи и собственикът на колата, ако я е дал на почерпен приятел.
Целта е да бъде написан изцяло нов закон за движение по пътищата, тъй като сегашният е променян 49 пъти и вече е неефективен, коментира пред "Стандарт" депутатът от БСП Татяна Буруджиева.
До края на месеца от БСП ще започнат дискусии за всички текстове. Целта е хората да приемат законопроекта, преди да бъде гласуван в зала и да се спазват европейските правила на поведение по шосетата, коментира Георги Свиленски, зам.-шеф на транспортната комисия.
В новия закон ясно щели да се регламентират и отговорностите на държавата и общините за поддръжката на пътната мрежа.
Най-сериозни ще са промените по отношение на скоростта и употребата на алкохол, категорични са соцдепутатите.
"Ние подкрепяме по-високите глоби. Проблемът е в манталитета на шофьорите, които трябва да станат по-дисциплинирани. Нямам обяснение например как може някой да кара с над 100 км/ч в насрещното", казва шефът на Съюза на автомобилистите Георги Янакиев.
* Моля, коментирайте конкретната статия и използвайте кирилица! Не се толерират мнения с обидно или нецензурно съдържание, на верска или етническа основа, както и написани само с главни букви!