О бявихме конкурс и този, който ще поеме функциите на генерален директор на "Холдинг БДЖ" е Ангел Стоянов - един великолепен специалист и експерт, който освен че разбира от железници, разбира и от цифри. Това коментира за БТА днес министърът на транспорта и съобщенията Николай Събев.
Министър Събев участва в дискусия за визията за развитие на обществения транспорт в периода 2022- 2027 г.
Късно снощи от министерството потвърдиха, че Йордан Мирчев е освободен от длъжността изпълнителен директор и член на Съвета на директорите на "Холдинг Български държавни железници" ЕАД.
Попитан какви са мотивите от поста да бъде освободен Йордан Мирчев, министър Събев посочи: "В момента, от който обявихме, че започва вливане на трите отделни предприятия в БДЖ - Пътнически превози, БДЖ – Товарни превози и Холдинга БДЖ, от Съвета на директорите подготвихме пътна карта, която създаваше правната рамка как от трите предприятия да направим едно. Една от стъпките изискваше в срок до 15 март да представим документа до НК "Железопътна инфраструктура“ затова, че новото предприятие ще бъде финансово стабилно с пет годишен бизнес план и други документи за възможното лицензиране на това предприятие до 15 септември".
Идеята в крайна сметка беше до 15 март да подадем документите и междувременно да извършваме останалите действия по вливането, а до 15 септември новото предприятие да има лиценз, обобщи Събев.
Той каза, че е върнал два опита за бизнес план, като вторият по никакъв начин не е отчитал икономическия резултат от вливането. “Наложи се да работя като изпълнителен директор на БДЖ, което не беше честно, защото имам ангажименти към пристанища, летища и т. н.“, коментира Събев. Казах им: "Имате страхотна визия, но това, което към момента сте направили не означава, че искате да го направите", добави той.
Обединение на товарните и пътнически железопътни превози и съществуващия "Холдинг БДЖ" в единна компания "Български държавни железници" е план, който транспортният министър Николай Събев обяви още през февруари. Целта е съкращаване на администрацията и намаляване на дълговете, а в началото на 2024 година единното дружество БДЖ да излезе на капиталовите пазари, посочи Събев.
* Моля, коментирайте конкретната статия и използвайте кирилица! Не се толерират мнения с обидно или нецензурно съдържание, на верска или етническа основа, както и написани само с главни букви!