Н яма да бъде лесно въвеждането на тол системата, но тя е необходима.
Това каза министърът на регионалното развитие и благоустройството Петя Аврамова в предаването "Здравей, България" по NOVA.
"До 2023 г. трябва да приключим с магистралата, за да не изгубим европейско финансиране”, обясни министърът.
"Тол системата е един от вариантите да финансираме една система, която от години е недофинансирана и средства, които се определят от бюджета всяка година са недостатъчни да покрием всички нужди за ремонт на пътища, добави тя. 8000 км действително, от направената инвентаризация на цялата републиканска пътна мрежа, са в лошо състояние. За да финансираме този сектор е необходимо да направим и тази тежка и трудна, но необходима реформа и да въведем тол системата. От случващото се в последните дни е ясно, че няма да е лесно нейното въвеждане", добави министър Аврамова.
По повод твърденията на превозвачите за размера на таксата, Аврамова коментира:
"Ние направихме една среща в МРРБ с превозвачите, след това имаше втора среща и след това чухме техни коментари. Всъщност търсим конструктивен диалог, но това, което беше изнесено от тях в голямата си част са неистини, защото ние също сме направили сметки за отражението на тол таксите върху хранителните продукти. Най-голямото увеличение е около лев оскъпяване на билета, при положение, че автобусът е изчислен на 20 пътници, а не на 45 или 50, колкото е 100-процентовият обем. Ако цялата тежест отиде в цената на билета, най-скъпо би било от Варна до София", заяви министърът.
Тя заяви, че има нагласа преди 24 май да бъде отворена новата отсечка по АМ "Струма".
"Ще се опитаме да отворим новата отсечка от 6,5 км на АМ "Струма” преди почивните дни за 24 май, тъй като предполагаме, че ще има по-интензивен трафик по пътищата на България. Строителите имат готовност", каза тя.
"Това е отсечка, която ще облекчи трафика и няма да се налага влизане в Благоевград. Това е отсечка от Благоевград до пътен възел Благоевград - юг. Вчера направихме инспекция на строежа, разговаряхме със строителния надзор и със строителя, проследихме напредъка в изпълнението. Очаквам в близките дни, преди празниците, да има готовност да пуснем пътното платно в завършен вид. От АМ "Струма” остава тежкият участък през Кресненското дефиле. До края на годината трябва да имаме избран строител, да се проектира и да започне строителството. До 2023 г. трябва да приключим с магистралата, за да не изгубим европейско финансиране”, обясни тя.
Министър Аврамова уточни, че за пътя Видин-Ботевград в момента се избират изпълнителни.
"Очаквам в близките една-две седмици да бъдат отворени и ценовите оферти, подадени за двата ЛОТ-а на участъка от Мездра до Ботевград, така че до края на годината да започнат и реални строителни дейности”, добави тя.
Регионалният министър коментира и наложените ограничения до 90 км/ч по АМ "Тракия” от Чирпан до Стара Загора.
По думите й ремонтът ще струва над 60 млн. лв. и ще може да започне след летния сезон.
"Действително има проблеми с пътната основа, което е предизвикало и неравностите по пътното платно. Ограничението е единствено с цел безопасност. Всеки, който е пътувал по този участък, знае, че 140 км/ч е невъзможна скорост по тази отсечка. Необходими са над 60 млн. лв. за ремонтиране на този участък, защото има нужда от ремонт на пътната основа, а това е непосилна сума за определения бюджет на АПИ и затова за там ще се търсят целеви средства. Това е основен ремонт, за който трябва да изберем изпълнител и да го възложим, но предвид и наближаващия летен активен сезон и пътуването по магистралата, ремонтните дейности ще се опитаме да ги изнесем след летния сезон”, обясни тя.
Още по темата вижте и във видеото по-горе.
Следете ни навсякъде и по всяко време с мобилното приложение на Vesti.bg. Можете да го изтеглите от Google Play и AppStore.
За още актуални новини от Vesti.bg последвайте страницата ни в Instagram
* Моля, коментирайте конкретната статия и използвайте кирилица! Не се толерират мнения с обидно или нецензурно съдържание, на верска или етническа основа, както и написани само с главни букви!