С амолет „Боинг 737” на Украинските авиолинии се разби в сряда малко след излитането си от летището в Техеран. Всички 176 души на борда загинаха. Машината е минала преглед преди 2 дни. Засега не са установени причините за инцидента, но по всяка вероятност става дума за техническа неизправност.
Експертът по авиационна сигурност Ангел Борисов коментира катастрофата в предаването „Здравей, България” по NOVA. „За мен най-учудващият коментар е, че изключват терористичен акт. Външната картина не отхвърля тази версия.
Украйна с три версии за самолетната катастрофа
Самолетът се е разпръснал на десетки километри. Това не може да стане с удар в земята,
а само при експлозия във въздуха. Експлозия на двигател или експлозия на ракета”, заяви той.
„Когато имаме удар в земята и експлозия, се появява кратер и отломките се разпръсват около него цилиндрично. В случая това, което се показва, са малки парченца, които са разпръснати на огромна територия. По-вероятно е експлозията да е станала във въздуха. Самолетът е нов, на три години. Отказ на двигател и експлозия, ние не сме виждали в нашата практика през последните 20 години”, обясни Борисов.
Украински самолет с над 170 души се разби край Техеран
„Възможностите са две. Или да бъде терористичен акт с поставена бомба вътре, или да бъде ударен отвън. Имаме ракетни нападения и обстрели. Докато не се разчетат черните кутии, не знаем дали е терористичен акт”, обяви експертът.
Относно проблемите с правителствения самолет „Фалкон”,
който не успя да кацне на летището, заради отказ на навигационната система Ангел Борисов заяви: „Това нещо възбуди сериозно съмнение в мен. Веднага получих информация. Първо отказ на навигация – такъв термин не съществува, може да отказват подсистеми на навигационните системи, но нито една от системите не може да доведе до такъв отказ, при който командирът да мине на втори кръг.
Установи се впоследствие, че един монитор пред командира е дефектирал, което не е никакъв дефект, тъй като пред втория пилот също се повтарят всички данни. Има едно ключе да си превключи сигнала на него и да продължи.
Проблем с "Фалкон" с Борисов на борда, спират го
Капитанът е записал, че е отказал един от екраните пред него. Той казва, че е трябвало да мине на втори кръг, тъй като е имало мъгла и той не е виждал пистата. Оттук започват съчиненията за мен, необмислени, от специалисти, които казват, че благодарение на това, че пилотите отлично познават софийското поле всичко е било наред.
Това е пълна глупост, абсолютна!
И отново породи съмнения защо се тиражира такава глупост.
Летателната инструкция на всички самолети, включително на „Фалкон” казва: „При лоши метеорологични условия, мъгла и т.н., след като се взе решение за минаване на втори кръг, т.е. не виждаш вече пистата, се отива на резервно летище”.
„Каквото и да е отказало, защо не правят опит да отидат на друго летище, а правят опит да се мушнат отново в същата мъгла, при още по-тежки условия. Това е престъпно като решение. Да оставим кого вози на борда, командирът на полета няма право дори собствения си живот да рискува, дори да е празен самолетът.
Нов правителствен самолет ще се купува
Трябва да се кацне където е най-добрата видимост. Каквото и да е отказало, той може да кацне визуално.
За да се върне и да кацне отново значи няма никакъв отказ на навигацията.
Той симулира отказ. Защо? За да се вдигне гюрюнтия, че този самолет не става. Чухме какво каза началника на „Отряд 28”: „Този самолет не става, купуваме нов”.
Целия разговор чуйте във видеото горе.
Следете ни навсякъде и по всяко време с мобилното приложение на Vesti.bg. Можете да го изтеглите от Google Play и AppStore.
За още актуални новини от Vesti.bg последвайте страницата ни в Instagram
* Моля, коментирайте конкретната статия и използвайте кирилица! Не се толерират мнения с обидно или нецензурно съдържание, на верска или етническа основа, както и написани само с главни букви!