"Астрал холидейз", който е и един от най-големите туроператори в страната, обяви, че влиза в процедура по несъстоятелност. Това съобщиха от агенцията.
Това става две седмици след като британският туристически оператор "Томас Кук" фалира, а отраженията върху българската туристическа индустрия започват да се проявяват. Това е и българският партньор на групата.
Ефектът на доминото повлече и нас. Това заяви изпълнителният директор на един от най-големите туроператори у нас Христо Гълбачев.
Гълбачев, заедно с министъра на туризма Николина Ангелкова и изпълнителният директор на застрахователна компания „Уника” Николай Генчев успокоиха клиентите на туроператора, че „Астрал Холидейз Интернешънъл“ АД има валидна застраховка с лимит на полицата от 700 хил. лева за срок до 14.11.2019 година.
Трус у нас след фалита на "Томас Кук"
Ангелкова: Загуби за милиони след фалита
„Няма турист в България или в чужбина, който ще остане на улицата. Ние сме платили на всички полети, хотели и трансфери”, увери Христо Гълбачев. Всички разходи ще бъдат поети от застраховката.
200 клиенти, които са платили бъдещи пътувания, ще бъдат обезщетени.
„Не са поставени под риск клиентите на „Астрал”, които са си закупили туристически пакети или други услуги от агенцията”, заяви министърът на туризма Николина Ангелкова.
“Всички законови изисквания на туризма са спазени. Размерът на застраховката е 700 00 лева и ще покрие всички претенции. Застрахователят пое ангажимент спешно, особено за клиенти, на които им предстоят пътувания до края на седмицата, да им заплатят претенциите и да преценят дали да осъществят пътуването си или не. Максимално ще съдействаме на всички, така че да няма ощетени клиенти във връзка с обявяването на тази несъстоятелност”, добави Ангелкова. Тя съобщи още, че след пресконференцията пътуват за Германия, а утре са им срещите с техния министър на туризма.
“За мен фалитът е българският „Томас Кук” като история и мащаби”. Това заяви от своя страна изпълнителният директор на застрахователна компания „Уника” Николай Генчев.
“15-те дни, които са споменати са максималният срок, гледаме максимално бързо да удовлетворим пострадалите клиенти. На хората, възнамеряващи да пътуват, ще се постараем бързо да им възстановим парите. Два пъти беше споменато, че „Астрал” има покритие от 700 000 лева, мога само да похваля туроператора”, добави Генчев.
“Могат да са спокойни и те, и ние, и всички клиенти, че ще получат финансово овъзмездяване на претърпените щети. Всеки клиент може чрез сайта или чрез телефонния номер на „Уника” да предяви претенциите си”, каза още Генчев.
„Астрал“ е обслужил всичките си задължения. Хората, които трябва да пътуват утре, почивките им са гарантирани. За клиентите, които имат планирани пътувания за четвъртък, петък и събота ще трябва да се обадят на застрахователното дружество „Уника“ да уточнят дали искат да пътуват или да им се върне цялата сума. Става дума за по-малко от 200 души. Към момента на почивка в чужбина са 51 човека.
В компанията работят 100 души, които ще бъдат съкратени.
От компанията обясниха, че ако процедурата е стартирала в началото на сезона, тогава щетите щели да бъдат за много повече, а именно – за 2 млн. лева
Министерството на туризма нямат информация дали се очакват фалити и на други туроператори, съобщи ресорният министър Николина Ангелкова. Дали ще има фалити ще стане ясно едва, когато изпълнителният директор официално обяви несъстоятелност.
По отношение на туристите на „Томас Кук” – към днешна дата абсолютно всички туристи са заминали. Нашите мобилни екипи вече са в министерството. Няма туристи на „Томас Кук” по българското Черноморие. Така, че и тези притеснения са отпаднали. Продължаваме да следим ситуацията какво се случва навсякъде, свързано с наши туристи и такива, които са избрали България като дестинация. В министерството работи телефон за връзка за всякакви проблеми. Ще съдействаме във всяко отношение на всички, които са засегнати по някакъв начин от случващото се”, поясни Ангелкова.
Ангелкова допълни още, че са им предоставени списъци с пътуващите в момента, за да следят за правилното изпълнение на процедурите. „Вярвам, че всичко ще се реши бързо”, заключи тя.
"С огромно съжаление и разочарование, искаме да Ви съобщим, че се налага да прекратим дейността и да започнем процедура по обявяване в несъстоятелност на „АСТРАЛ Холидейз Интернешънъл“ АД от 07.10.2019 г. след почти 24 години присъствие на туристическия пазар и въпреки неимоверните усилия на ръководството и служителите.
Това решение е взето след изключително много дискусии, усилия и опити да се осигури финансиране за дружеството. Причините да се стигне до тук са комплексни, но това, което ни остава са спомените, невероятните моменти, когато Вие сте били щастливи, и когато сме били причината за Вашето добро настроение и пълноценна почивка. През годините винаги сме се старали да постигаме високо качество на предлаганите от нас услуги и да осигурим максимален комфорт на нашите клиенти, както и незабравими изживявания", пишат от там.
Агенцията уверява, че е предприела всички мерки за защита на клиентите си.
„АСТРАЛ Холидейз Интернешънъл“ АД поддържа валидна застрахова „Отговорност на туропратора“, за да може там където нашите неимоверни усилия не са достатъчни, да бъдем подкрепени от нашите партньори ЗК „Уника“.
Пътуванията на всички клиенти, закупили почивки от „АСТРАЛ Холидейз Интернешънъл“ АД, които в момента се намират зад границата са изцяло платени, поради което не съществува опасност от проблеми с полети или отказ за настаняване в хотели или други туристически услуги", става ясно от каченото на сайта на агенцията.
За всички, които са резервирали
„АСТРАЛ Холидейз Интернешънъл“ АД няма да има възможност да осъществи бъдещи планирани пътувания на част от своите клиенти след 07.10.2019г. Клиенти с бъдещи пътувания, които са заплатени на 100% от АСТРАЛ Холидейз Интернешънъл към партньори, ще бъдат лично уведомени от служители на „АСТРАЛ Холидейз Интернешънъл“ АД.
Клиенти, закупили само услугата самолетен билет с редовни или нискотарифни авиолинии, също ще осъществят своите пътувания, тъй като всички билети са вече закупени и платени от „Астрал Холидейз Интернешънъл“ АД. За проверка на разписанието и часовете на полетите, препоръчваме клиентите да направят справка със съответната авиокомпания, когато наближи датата на пътуване по издадените вече самолетни билети.
Подчертаваме, че клиентите на „Астрал Холидейз Интернешънъл“ АД, които са внесли депозити или са платили изцяло сумите по своите бъдещи организирани пътувания, но АСТРАЛ Холидейз не е заплатил към партньор или доставчик, ще бъдат обезщетени както следва по закон. Те са гарантирани със застраховка „Отговорност на туроператора“, сключена между „Астрал Холидейз Интернешънъл“ АД и ЗК „Уника“, с покритие - 700 000 лв. Координатите за връзка със застрахователя и още полезна информация са посочени в съответните договори за туристически пакети и приложенията към тях.
Това реално е първата пряка жертва на Thomas Cook, като "Астрал" движеше програмата като трансфери, екскурзии и т.н. на 200 хил. чужди туристи от фалиралия оператор. Отделно още над 50 хотела ще имат неплатени сметки за летния сезон и тяхното финансово здраве е още неясно.
Всички дъщерни дружества на "Томас Кук" в три европейски държави – Германия, Австрия и Полша, обявиха фалит.
През 2016 година „Алфатур“ обяви несъстоятелност в началото на зимния сезон, дни, преди коледните и новогодишните празници.
От „Алфатур“ заявиха, че пътуванията на всички, които се намират зад граница, са изцяло платени, поради което не съществува опасност от проблеми с полети за връщане или отказ за настаняване по хотели.
Като основни причини за фалита се посочват революциите в Тунис и Египет и последвалите бомбени атентати в Турция, в резултат на които компанията е загубила основните си дестинации, формиращи 80% от нейния бизнес.
„Алфатур“ беше сред водещите туроператори в България в продажбите на организирани туристически пътувания за дестинации като Турция, Израел, Египет, Тунис, Испания, Португалия, Италия, Малта, Гърция, Дубай.
Следете ни навсякъде и по всяко време с мобилното приложение на Vesti.bg. Можете да го изтеглите от Google Play и AppStore.
За още актуални новини от Vesti.bg последвайте страницата ни в Instagram
* Моля, коментирайте конкретната статия и използвайте кирилица! Не се толерират мнения с обидно или нецензурно съдържание, на верска или етническа основа, както и написани само с главни букви!