С акцент върху пътната безопасност преминаха днешните коалиционни преговори между "Продължаваме Промяната", "БСП за България", "Демократична България" и "Има такъв народ", водени в сектор "Транспорт". Поредният от серията разговори, водени от експерти на политическите формации по секторни политики, започна с минута мълчание в памет на жертвите от тежката катастрофа с автобус на магистрала "Струма", отнела десетки човешки животи. Именно това стана и причината участниците да поставят в основата на обсъжданията безопасността на движението по пътищата и нуждата от административни и законови промени в тази посока.
Първи представиха концепцията си в сектора от "БСП за България", настоявайки за изработването на изцяло нов Закон за движение по пътищата, който да бъде приет от следващия парламент. Експертът на партията по темата на пътната безопасност и автомобилен състезател Крум Дончев очерта основните предложения, сред които бяха одит на съществуващата пътна инфраструктура в страната, както и прехвърлянето на Агенция "Пътна инфраструктура" от Министерството на регионалното развитие в Министерството на транспорта. За разлика от останалите предложения обаче, идеята за структурни промени в АПИ не срещна одобрението на някои от другите формации, които оставиха въпроса отворен и отложиха политическото решение за него.
Преговори за секторите "Правосъдие" и "Транспорт"
Задължително обучение на децата по пътна безопасност още от предучилищна възраст, както и промяна на методиката за подготовка на водачите също бяха сред предложенията на БСП.
Единен контролен орган да се грижи за пътната маркировка, тъй като лошото ѝ състояние на много места в България е сред основните причини за възникване на произшествия, поискаха от своя страна представителите на "Има такъв народ".
По време на разговорите от партията настояха още за търсене на законодателни промени, които да ускорят отчуждаването на имоти, проектирането и строителството на магистрала "Хемус".
Съгласие по някои енергийни теми в преговорите днес
Нови стандарти в поддръжката на пътната инфраструктура; въвеждането на електронни системи при управлението на трафика; електронно връчване на актове и фишове за нарушения и автоматични измервателни станции за контрол над тежкотоварния трафик. Това бяха част от предложенията, отправени от представителите на "Демократична България". От партията заявиха още, че ще настояват и за промени, които да прекратят широко използвана практика на ин-хаус възлагането при изграждане на инфраструктурни обекти, които определиха като порочна. Те ще настояват и за одит на ТОЛ-система и преизчисления на таксите.
Между 30 и 50 км/ч да се повиши скоростта на движение на стоките и товарите в страната, както и да се подобри свързаността със съседите ни - тези цели си поставиха от "Продължаваме Промяната". Според съпредседателя на формацията Асен Василев всички фериботни връзки на река Дунав трябва да станат мостове, а при Русе да се изгради втори мост.
Сред обсъжданите теми бяха още изграждането на тунел "Петрохан", тунел под Шипка, директна жп връзка София - Видин, изграждане на пътната връзка Истанбул - Бургас - Варна - Констанца и други потенциални обекти от пътната инфраструктура. Партиите намериха допирни точки около идеята за нова морска стратегия на България, поставянето на акцент върху железопътния транспорт и проверка на концесионния договор на Летище София.
* Моля, коментирайте конкретната статия и използвайте кирилица! Не се толерират мнения с обидно или нецензурно съдържание, на верска или етническа основа, както и написани само с главни букви!