М антинелата не е причина за катастрофата на АМ "Тракия" в неделя, при която тежкотоварен камион навлезе в насрещното платно на магистралата и се преобърна върху леки автомобили, информират от АПИ.

Нека да не се правят внушения, че по-високият клас ограда там в случая би довел до различни щети, по думите на Иван Досев, член на УС на агенцията, цитиран в съобщението.

Досегашната мантинела в участъка е била поставена през 1993 г. и към този момент е отговаряла на всички нормативни изисквания към ограничителните системи, се подчертава в текста. В момента на мястото се поставя стоманена предпазна ограда, която е оразмерена да задържи автобус. За такива места е предвиден най-високият клас мантинели, които се оразмеряват за удар от камион с тежест 38 тона, при ъгъл на удара 15 градуса и при скорост на движение 80 км/ч.

87 на сто от магистралите са с подменени ограничителни системи. Само през миналата година за подмяна на ограничителни системи по пътищата от бюджета на АПИ са вложени около 24 млн. лв. До месец юли т.г. инвестираните за тази дейност средства са 40 млн. лв.

През 2019 г. е изготвен технологичен проект и след средата на септември т.г. е предвидено да започне ремонт на 52 км - от 156-и до 208-и километър, в платното на АМ "Тракия" в посока Бургас.

В момента няма ограничение за движението на тежкотоварния трафик през летния сезон, се посочва още в информацията.

Въведените от Европейската комисия т.нар. "зелени" коридори заради разпространението на COVID-19, каквато е и АМ "Тракия", възпрепятстват въвеждането на каквито и да е ограничения по тях, е обяснил председателят на АПИ Георги Терзийски, съобщават от пресцентъра на агенцията.

Бетонни предпазни огради могат да предотвратят тежки катастрофи с много жертви по магистралите.

Това мнение изрази тази сутрин в предаването "Здравей, България" по NOVA Владимир Тодоров от Българската асоциация на пострадалите при катастрофи.

Тези системи имат по-висока степен на задържане. При сблъсък те обръщат превозното средство, но то остава в платното, в което се е движило”, обясни той.

По думите му мантинелата в участъка на жестоката катастрофа на АМ "Тракия" е на около 25 години и не е в състояние да спре тежкотоварно превозно средство.

Възстановиха движението на АМ "Тракия", петима са загиналите

Според председателя на Управителния съвет на АПИ инж. Георги Терзийски обаче ограничителните метални съоръжения са по-ефективни,

особено при по-високи скорости и по отношение на леките и товарните автомобили.

"Това е така, защото зоната за въздействие е по-голяма. Оградата е по-еластична и възможността превозното средство да премине или да се обърне е много по-малка. Има и случаи, в които автобуси и леки автомобили преминават през бетоновите ограничителни системи", поясни той.

Терзийски добави, че предстоят анализи и краш тестове в участъка, в който стана тежкия инцидент. По думите му ограничителните системи там са монтирани през 1995 г.

"Нашите оценки за участъка показаха, че не само ограничителните системи, но и пътната настилка не са в добро състояние. Затова през 2019 г. беше изготвен технологичен проект и в момента АПИ и фирма "Автомагистрали" са готови да влязат за ремонт", каза още шефът на пътната агенция.

Експерти правиха оглед на участъка при 163 км на АМ "Тракия", където в неделя ТИР скъса мантинелата и навлезе в насрещното движение.

След навлизането му в насрещното, ТИР-ът помете 4 автомобила, при тежкия инцидент загинаха петима души, а шестима бяха ранени, включително и дете на 2 години и половина. 

Движението по магистралата в еднокилометровия участък ще е ограничено до 18 ч.

На място бяха инж. Иван Досев - член на Управителния съвет на Агенция "Пътна инфраструктура" и Диана Русинова от Европейския център за транспортни политики.

Мантинелата на участъка е била стара и за подмяна, но това не е причината за инцидента, каза по време на огледа на участъка Досев. Мантинелата е била поставена през 1993 г. и до този момент е отговаряла на всички нормативни изисквания към ограничителните системи.

Диана Русинова от Европейския център за транспортни политики смята, че пътната маркировка все още е годна, а причина за катастрофата е грешка на водача, след което и инфраструктурата е допринесла за фаталния край.

Христо Радков от Българското обединение на шофьорите пък коментира, че причината е техническа неизправност в предната лява гума. 

Тежка катастрофа на АМ „Тракия”, пет жертви

"За детето е по-добре да е тук, нашата клиника е детска.

Състоянието му все още е тежко. Има тежка черепно-мозъчна травма. Неврохирурзите го наблюдават", коментира пред БНТ доц. Румяна Андонова, началник на клиниката по Детска реанимация.

По думите й, основните наранявания на детето са по главата, счупени са много кости на черепа, има и мозъчни кръвоизливи.

"Направен му е скенер. В момента продължава лечението на мозъчния му отток. Детето е интубирано и седирано, има спонтанно дишане, но е далеч от оптимистичната прогноза", допълни тя.

На този етап лекарите от "Пирогов" не се ангажират с оперативна намеса.

"Опасност винаги съществува", настоя доц. Андонова.

Тежка катастрофа на АМ „Тракия”

Обратно в сайта X

ДОСТЪП ЗА ЛОГНАТИ ПОТРЕБИТЕЛИ За да пишете, оценявате или докладвате коментари, моля логнете се в профила си.

  1. Запомни ме
забравена парола Полетата маркирани с * са задължителни
Полето Потребителско име не трябва да е празно.
Полето E-mail не трябва да е празно.
Полето Парола не трябва да е празно.
Полето Повторете паролата не трябва да е празно.
  1. Декларирам, че съм се запознал с Общите условия за ползване на услугите на Нетинфо.
Полетата маркирани с * са задължителни
Съд блокира заповед на Тръмп, спираща "Гласът на Америка"

Съд блокира заповед на Тръмп, спираща "Гласът на Америка"

Свят Преди 3 часа

Конгресът е финансирал и разрешил радиостанциите

ЕК планира пълно спиране на вноса на руски горива

ЕК планира пълно спиране на вноса на руски горива

Свят Преди 3 часа

Все още има какво да бъде направено по този въпрос

171 кг наркотици в камиони от България на Капъкуле

171 кг наркотици в камиони от България на Капъкуле

Свят Преди 6 часа

Шофьорите на двете превозни средства са задържани

Израел заплаши с „по-голяма“ офанзива в Газа

Израел заплаши с „по-голяма“ офанзива в Газа

Свят Преди 6 часа

Еял Замир: Ще разширим действията си до по-голяма и значима операция

Посланикът на България в САЩ е подал оставка

Посланикът на България в САЩ е подал оставка

България Преди 7 часа

Панайотов става посланик в САЩ през 2022 г.

Израел призна, че е убил Марин Маринов

Израел призна, че е убил Марин Маринов

Свят Преди 8 часа

Смъртният случай е причинен от танков огън

Зеленски затвърждава позицията си за Крим след нападките на Тръмп

Зеленски затвърждава позицията си за Крим след нападките на Тръмп

Свят Преди 9 часа

Украинската конституция определя Крим като "неразделна съставна част на Украйна"

„Училище за отговорни инфлуенсъри“: първата по рода си платформа у нас обучава и сертифицира създатели на съдържание

„Училище за отговорни инфлуенсъри“: първата по рода си платформа у нас обучава и сертифицира създатели на съдържание

Любопитно Преди 10 часа

Инициативата цели да насърчи култура на по-осъзната, етична и безопасна ​онлайн комуникация

Дете на 4 години в София с менингококова инфекция

Дете на 4 години в София с менингококова инфекция

България Преди 10 часа

В градината, която посещава, са извършени над 200 проби

Унгария: Украйна е прекалено бедна за ЕС

Унгария: Украйна е прекалено бедна за ЕС

Свят Преди 10 часа

Бока: ЕС вече ѝ е предоставил най-малко 148 млрд. евро

<p>Принц Хари и Меган с кортеж и охрана на събитие в Ню Йорк</p>

Принц Хари и Меган с кортеж и охрана за срещата Time100 в Ню Йорк

Любопитно Преди 11 часа

Двамата отново предизвикаха вълна от реакции с новата си поява

ГДБОП ще провери има ли пробив в АПИ

ГДБОП ще провери има ли пробив в АПИ

Свят Преди 11 часа

Иванов е уведомил отдел „Киберсигурност” на ГДБОП

Нападение с нож окървави гимназия във Франция

Нападение с нож окървави гимназия във Франция

Свят Преди 11 часа

По първоначална информация едно дете е загинало, а други три са тежко ранени

Хирургът на папа Франциск разказа за последните му мигове

Хирургът на папа Франциск разказа за последните му мигове

Свят Преди 11 часа

Серджо Алфиери каза, че при последната си хоспитализация в "Джемели" тази пролет Франциск е казал, че не иска да бъде интубиран

КЗП пуска мобилно приложение за летния сезон

КЗП пуска мобилно приложение за летния сезон

България Преди 12 часа

През 2024 г. общият брой на жалбите и сигналите до КЗП надхвърля 27 000

Ако сте в предизвестие преди напускане, работите с час по-малко – вижте защо

Ако сте в предизвестие преди напускане, работите с час по-малко – вижте защо

България Преди 12 часа

Научете повече по темата в следващите редове