А нгличаните и германците, почиващи на българското Черноморие масово подават жалби, за да получат обратно част от платените суми или дори повече. Средната стойност на обезщетенията се движи между 40 и 4000 паунда, но понякога достигат и петцифрени суми, обясни пред NOVA Румен Драганов от Института за анализи и оценки в туризма.
Симеонов: Маргините и Маджо клатят държавата през туризма. Получи подкрепата на Борисов
Спират фестивала "Solar" заради акциите на Симеонов
Рагин след ритника: Дано не изгоним туристите
Някои от оплакванията граничат с абсурда, като това от пиян турист, спънал се в табуретка, които обвинява българския хотелиер, че я е поставил на такова място, че да предизвика инцидента.
За година хотелиерите са изплатили обезщетения от близо 12 милиона лева. За сравнение от концесиите на плажните ивици държавата е взела около 8 млн. лв.
В Англия има адвокатски кантори, които дори съветват туристите как да спестят пари от екскурзии чрез жалби до туроператора. Обикновено оплакванията започват с това, колко хубава е била почивката, след което започват и обвиненията - за времето, за изгледа, за мебелите, за обслужването, за шума и за какво ли още не.
Най-сериозни са обезщетенията при настъпила вреда. Така че има доста случаи на индивидуални хранителни направяния. Една туристка дори успяла да си счупи челюстта, след като била притисната от затварящите се автоматично врати на асансьор в хотел в „Слънчев бряг” и паднала. Тя ще получи обезщетение за хиляди паундове.
Така в края на лятото българските хотелиери ще трябва да върнат обезщетение средно от 2,5 евро на английски турист и от 2 евро на германски турист заради жалби.
След като чуждият турист се върне в страна си и подаде оплакване, неговият туроператор в седемдневен срок иска обяснение от българския хотелиер, обясни Драганов.
Ако хотелиерът напише перфектно обратно писмо, в което да обоснове, че оплакването е неоснователно и след това се яви в съд в Англия, може да си спести парите, но това почти не се случва.
А за английските туристи всяка камериерка е униформен служител. Те често посочват, че са се обърнали към такъв в жалбите си, но не са получили съдействие. Така квалификацията на персонала в България също се оказва ключов фактор.
Подобни действия на английските туристи доведоха до заплаха за спиране на предлагането на ол инклузив екскурзии за тях в испанските курорти. В България обаче подобни действия не са възможни, смята Драганов.
* Моля, коментирайте конкретната статия и използвайте кирилица! Не се толерират мнения с обидно или нецензурно съдържание, на верска или етническа основа, както и написани само с главни букви!