Това показват данните от предварителния доклад на експертната комисия, която разследва инцидента от миналата седмица.
Най-вероятната причина е "грешка в експлоатацията на авиационната техника при излитане", каза военният министър Аню Ангелов.
Той е успял да види доклада за инцидента на път от Министерски съвет за Централния военен клуб, където откри Седмица на българското военно документално кино.
Окончателният доклад на комисията ще бъде готов след 20 дни, но той няма да е публичен, докато не приключи и разследването на Военна прокуратурата.
Той отказа да коментира и появилите се версии, че протекъл резервоар е подпалил изтребителя при излитането, както и публикациите, че не е намерена черната кутия.
Аню Ангелов смята, че най-вероятно става дума за
краткотрайно отвличане на вниманието.
При подобна грешка през 1994 с МиГ-29 година загина полковник Иван Даев.
Вероятно утре ще бъдат разрешени полетите с МиГ-29, които бяха спрени заради инцидента.
Утре от ВМА ще изпишат и единия от двамата пилоти,
които катапултираха от военния самолет. Това е майор Илия Дойчинов, съобщи още министърът на отбраната.
Той бе категоричен, че състоянието на двамата пилоти е добро. Майор Дойчинов ще носи в продължение на един месец след като бъде изписан специален корсет за стабилизиране на гръбните му прешлени.
Също утре ще бъде направена и хирургическата стабилизация на двата прешлена на капитан Петър Методиев.
На 26 април В 10.35 часа, при излитане за изпълнение на летателна задача на борда на учебно-боен самолет МИГ-29, възниква пожар.
По указание на ръководителя на полети пилотите насочили самолета в безопасно направление и катапултирали успешно на 1,5 километра източно от село Голям Чардак.
Двамата пилоти - капитан Методиев и майор Дойчинов, бяха приети с леки травми във ВМА.
Нямаше пострадали цивилни граждани при инцидента.
* Моля, коментирайте конкретната статия и използвайте кирилица! Не се толерират мнения с обидно или нецензурно съдържание, на верска или етническа основа, както и написани само с главни букви!