Г ЕРБ е зад гърба на премиера, ще успеем да устоим, защото имаме много важна работа и го показваме всеки ден.
Това каза министърът на туризма Николина Ангелкова в предаването "Здравей, България" по NOVA.
"Изключително съм отвратена от това, което се случва. Кой нормален човек ще запише спящ човек? Представете си докъде сме стигнали дъното, за да се използват такива манипулации, фалшификати и компромати, които са далече от принципите и устоите на една правова държава, каквато е България", посочи тя.
Борисов: Компромати, президентът ме следи с дрон
По думите й авторът трябва да изключително близък човек.
"Никой не говори за това, което е направено успешно от премиера и ГЕРБ – това, което е постигнато. Вместо битката и войната да се води с политики, успешни примери и решения, се търсят компромати. Обединява се анти-ГЕРБ реторика. Вчера Цветан Цветанов се отказа от членството си в ГЕРБ. Не ми е тъжно, но не го разбирам. Не е достойно и мъжко човек, който до вчера е градил с всичките тези хора, печелили сме заедно избори и сме управлявали толкова време. Това са същите тези хора, които са били в Изпълнителната комисия. Не разбирам как структурата, която те е създала като политик и човекът, който те е създал като политик, може изведнъж дои такава степен да се променят, че да не отговарят на определени принципи и да не бъдат компетентни. Не го разбирам това. Има компетентни органи, които трябва да си свършат работата", добави тя.
"За мен изключително важно е да продължим да си вършим работата. Ние сме зад гърба на премиера - цялата партия. Ще успеем да устоим. Имаме много важна работа и го показваме всеки ден. Очевидно се засягат изключително много интереси. Всички са против ГЕРБ. И президентът, който трябва да е обединител на нацията, непрекъснато критикува вместо да предлага конкретни решения. Хората очакват от него конкретни решения", каза още тя.
Тома Биков за компроматите: Направено е смешно. Посланието е по-важно
"Възможни са всички сценарии, но това е много гнусно. Това трябва да е много близък човек. Много долно е по този начин в момента да се правят фалшификати и да се правят внушения", допълни Ангелкова.
Във връзка с километричните опашки на границата ни с Гърция и има ли вина България за тях, Ангелкова отговори, че не може винаги тя да се търси в страната ни.
"Не разбирам защо всички решения, които са някак си неприятни за българите, които пътуват, трябва непременно да бъдат обвързани с конспирации или решения вътре в нашата страна", посочи тя.
"Опитваме се по всякакъв начин да улесним пътуванията и към България, и извън България, защото всеки трябва да реши къде иска да прекара своята почивка. Не разбирам защо всичко, което се случва при нашите съседи, трябва да е провокирано от нас", каза още министърът на туризма.
Колона от тежкотоварни автомобили на границата с Гърция
"Привличането на всеки турист изисква общи усилия на правителството, местната власт и бранша и ние ги правим. Полагат се тези общи усилия", каза още министърът.
"Едни единични сигнали се превръщат в нарицателни и удрят по труда на всички останали в сектора. Има много хора, които са заети в бранша, за да предлагат качествен туристически продукт. Има един много малък процент, който извършва неправомерни действия и това се мултиплицира в общественото пространство и очерня целия бранш. Плажните принадлежности не трябва да се смесват с общата площ. Всичко е на пясъка и трябва да има ясно обозначение с табели. Допълнителната търговска площ трябва да бъде обозначена. Когато липсва табела, наказанието е между 3 000 и 10 000 лв. Такива случаи водят до неприятни последствия за имиджа. Трябва стриктно всичко да се спазва, за да не се сриват усилията за всички, които работят, за да осигурят добър туристически продукт на добра цена", посочи тя.
"Много е направено в тази тежка ситуация, затова ми се иска да се наблегне на позитивните послания. Стартирали сме нашата кризисна рекламна кампания още през април в социалните мрежи. Всички рекламираме държави от едно и също време. Много е важно да се направи таргетирана реклама, за да може що стартират записванията и пътуванията, тя да има своят ефект. Разполагаме с изключително ограничен ефект. Затова имаме нови клипове - 54 клипа в различна тематика, с които рекламираме нашия туризъм. Кампанията стартира във всички онлайн канали и социални мрежи. От понеделник тя стартира във всички съседни страни, всички Скандинавски страни, Германия, във Вишеградската четворка, в Унгария, в Израел ще стартира и др. Това е общ микс от комуникационни канали".
"Таргетирани са водещите телевизионни медии. Така стартирахме и комуникационна кампания в BBC, CNN, EuroNews и др. Бюджетът за реклама е 12 млн. лв., както миналата година. Стартира от следващата седмица по CNN. Направили сме и различни таргет групи през социалните мрежи, които също много помагат. Работим и BtoB със всички туроператори, които са водещи за нашия пазар. Буквално на ръчно управление сме поели всичко. Рекламата трябва да е таргетирана. Важно е това, което правим, да се запомни", допълни тя.
Според оптимистичния вариант загубите за туризма тази година могат да бъдат между 30% и 40%, коментира още Ангелкова.
"Ако се реализират всички планирани чартърни полети, което зависи от това кога ще стартират да пътуват от Великобритания и Русия, загубите могат да бъдат между 30% и 40%, което е оптимистичният вариант. Реалистичният вариант е в рамките на 40% - 50% в сравнение с предишната година", посочи тя.
"Не ми е приятно това, което се случва с Алепу, защото полагаме изключителни усилия да рекламираме България като привлекателна туристическа дестинация. Имаме прекрасни кътчета по Черноморието, страхотна култура, балнео и СПА туризъм, естествени минерални извори. Приети са ваучерите за хората от първа линия, но проблемът не е в тях. Цифрите за миналата година говорят сами за себе си. За миналата година над 4 млн. българи са реализирали нощувки. От тях 1.8 млн. са били през месеците юни – септември и са реализирали над 9 млн. нощувки по Черноморието. За първите 2 месеца са реализирани над 1.8 нощувки от българи. Лошото е, че едни 5 - 10% от сектора с лошите си практики буквално се набиват само те на очи и хората, които предлагат качествен продукт, страдат от тях", каза още тя.
"35 евро гласувахме като субсидия за седалките на чартърите. Това ни дава възможност да планираме не само сега 2020 г., но и 2021 г. Всички туроператори от Германия, Чехия и Полша, с които говоря лично, казват, че това е сериозно конкурентно предимство. Предходната седмица постигнахме схемата 80/20 и за туризма, които подпомагат сектора. От средствата за безработица 50 млн. лв. с само за туризма", допълни министърът.
"Аз винаги почивам по Българското Черноморие и на север, и на Юг. Имала съм лоши изненади в началото на първия мандат като казусите в Русалка с бариерите, но веднага съм сезирала компетентните органи да направят проверка. Такива примери вредят на имиджа на българския туризъм. Вярвам, че с хората в бранша с усилия, усърдия и добрия си продукт на разумна цена ще успеем да се справим с тази тежка ситуация", допълни министърът.
* Моля, коментирайте конкретната статия и използвайте кирилица! Не се толерират мнения с обидно или нецензурно съдържание, на верска или етническа основа, както и написани само с главни букви!