П редседателят на Българската асоциация на заведенията Ричард Алибегов заяви, че ни очаква една нелека година. Той очерта основните краткосрочни мерки за справяне с кризата в туристическия бранш, предава БГНЕС
"Краткосрочните мерки за туризма са много спешни – запазването на ставката от 9% ДДС. Мярката 60/40 да продължи да се прилага и да бъде модифицирана при доказан спад на оборота от 20% спрямо 2019 г. Кредитите, които бяха анонсирани за туристическия бизнес, е хубаво да преминат към грантове. Видяхме, че тези кредити, обезпечени от държавата, е мярка, която не се получава. Открити сме за ваксинационната кампания. Ако нивата на ваксинация останат същите, то ние ще имаме един изключително тежък и негативен летен сезон. Вероятно външните оператори ще откажат да работят в България. Трябва да се приемат наистина резки и доброволни мерки. Информираността по отношение на ваксините трябва да се повиши. До началото на лятото трябва да вдигнем процента на ваксинираните до минимум 50-60% от населението. При действие на Зеления сертификат – той трябва да важи за всички български граждани, съответно за всички публични дейности и услуги. Важно е да се предприемат действия за изчистване на негативните практики с дружества за колективно събиране на отчисления за авторски права, като Музикаутор и Профон", подчерта Алибегов.
"Пожелаваме успех на кабинета и на новия министър на туризма. Успехът на г-н Кирил Петков ще бъде успех за цялото българско общество. Успехът на г-н Проданов ще е успех за целия туристически сектор. Ние сме готови да взаимодействаме с българското правителство, с институциите в търсене на решения на проблемите на българския туризъм", заяви Поли Карастоянова, изпълнителен директор на Националния борд по туризъм.
Кирил Петков: Първа задача – наводненията, втора - ваксинацията
По думите ѝ България излиза от един много труден период на безвремие, на проблеми, които буквално са задушили туристическия бранш.
"Днес се надяваме да отворим нова страница на възможности за развитие на потенциала на българската индустрия. От гледна точка на първата стъпка, която считаме за необходима, е въвеждането на зеления сертификат. Държим разграниченията по сектори и по институции да бъдат преодолени. Всички български граждани трябва да бъдат поставени на равна основа. Нито един бизнес, нито един сектор, не бива да бъде поставен под различно условие спрямо другите. За нас това без съмнение е първата правилна стъпка. Готови сме също така да участваме в една проактивна, смислена и усмихната кампания за ваксинация. Туристическата индустрия би могла да предостави ваучери, които да се ползват в ресторанти, в хотели", заяви Карастоянова.
Изпълнителният директор на Българското конгресно бюро Теодора Жилкова очерта основните приоритети в дългосрочен план пред КБТБ.
"Най-важният ни дългосрочен приоритет е обединението на туристическия сектор чрез изменение на закона за туризма и създаването на консолидирана организация (по модела на Камарата на строителите). Също така, държим да се създаде "Камара на предприемачите в заведенията за хранене и развлечения", което ще доведе до предвидимост и сигурност в сектора, като същата ще защитава интересите и подпомага развитието на бранша. Друга дългосрочна цел е формулирането на нова стратегия за развитието на туристическата индустрия в България 2022 – 2032 г. чрез провеждане на международен конкурс за съвместна работа на Министерството на туризма. Искаме също така да учредим национална маркетингова и рекламна организация, която да провежда професионална дейност на международния туристически пазар по модела на Хърватия и други европейски страни", уточни тя.
* Моля, коментирайте конкретната статия и използвайте кирилица! Не се толерират мнения с обидно или нецензурно съдържание, на верска или етническа основа, както и написани само с главни букви!