П рез следващите седмици съвместно с експерти и социални партньори ще бъде разработена рамка за прилагането на изкуствения интелект (ИИ) в училищното образование, която да очертае границите на използването му.
Това каза пред журналисти във Варна министърът на образованието Галин Цоков.
Възможно ли е AI да възроди културата на учене
Според него ИИ няма как да замени учителя.
"В Образование 5.0 наред с изкуствения интелект е много важно развитието на личностните характеристики на децата, на социалното и емоционалното им развитие", каза още министърът.
И допълни, че тепърва ще се променя ролята на учителя и той вече ще бъде вдъхновител и лидер в класната стая.
Трябва ли да се страхуваме от изкуствения интелект, мнението на експертите
На въпрос за идеята за изучаване на българския език като чужд
Цоков бе категоричен, че по темата има официална позиция на МОН, която той изцяло подкрепя и докато е министър няма да допусне подобно нещо.
Той допълни, че не е запознат все още с идеите на работната комисия и очаква докладът ѝ да излезе след 11 септември.
Хуманоидните роботи са все по-близо: Как ще повлияе това на работата ни?
Министърът коментира още, че се надгражда националната електронна информационна система, свързана с предучилищното и училищно образование.
По думите му предстои да бъде направена проверка как функционира тя и при наличие на проблемни елементи, те да бъдат оправяни.
По повод идеята за въвеждане на оценка за дисциплина в училищата
министърът посочи, че този въпрос също трябва да бъде обсъден с експерти и социалните партньори. Той изрази лична позиция, че е за развитие на позитивната образователна среда, която предполага по-голяма активност и самостоятелност на ученика.
Във Варна министър Цоков участва в третия международен образователен форум за иновативна образователна среда, организирана от Община Варна.
* Моля, коментирайте конкретната статия и използвайте кирилица! Не се толерират мнения с обидно или нецензурно съдържание, на верска или етническа основа, както и написани само с главни букви!