С тотици без шофьорски книжки след акцията, която се проведе през изминалата седмица. Освен шофьори, има и санкционирани пътници.
По време на акцията са проверени хиляди - и водачи, и пътници, и превозни средства.
Равносметката: 254 отнети книжки на шофьори с неплатени глоби. И близо 1100 връчени на пътя електронни фишове - на водачи, които са имали нарушения, но по една или друга причина не са получили фиша си до момента на проверката, предаде NOVA. И още нарушения - десетки шофьори са карали без застраховка „Гражданска отговорност” или без винетки. Нарушители имало и сред пътниците. Главното провинение при тях - пътуване без колан.
В момента, ако при проверка на пътя, стане ясно, че шофьорът има неплатена глоба за нарушение, за което вече е бил известен, му взимат книжката. Докато не я плати – в банка или пък на гише в КАТ.
От 2 до 6 май 6394 моторни превозни средства са проверени в рамките на проведената операция. Проверени са и 2 074 пътници. В хода на инспекциите на водачите са връчени 1092 електронни фиша, а на техните спътници 179 фиша.
Установени са 218 случая на водачи и пътници, които са се движили без задължителните обезопасителни средства – колани и каски, 74 - на движение без задължителната застраховка „Гражданска отговорност“ и други 56 – без платена винетна такса.
Констатирани са 36 случая на водачи, седнали зад волана след употреба на алкохол и на други 16 – след употреба на наркотични вещества и техни аналози. В други 107 случая е установено шофиране с технически неизправно МПС. По време на операцията са засечени и 46 случая на шофиране от неправоспособни водачи.
В чия полза са готвените промени в закона за движение по пътищата
Екипите, участвали в операцията, са констатирали и 1370 други нарушения на ЗДвП.
„Това е абсурдно да не можеш да платиш глоба от 10-15 лв. и да загубиш цял ден, само защото няма пос терминал или няма къде да си ги платиш на момента”, на мнение е Ивайло Драмкин.
Затова според Ивайло решението е едно - пос терминали във всяка полицейска кола.
„Трябва да можеш да имаш възможност, за да можеш да продължиш пътя си”, казва Ивайло Драмкин.
Идеята за устройства в патрулните колите, с които да се плаща веднага, се появи още преди години. Реализация обаче до момента няма.
„Оборудването не може да се случи сега и веднага. Трябва да се разработи технически. Когато имаме готовност, ще бъдат поставени. Към момента не мога да се ангажирам със срокове”, обясни инспектор Иво Писанов от „Пътна полиция”.
В момента на дневен ред стои обслужването на хората, които плащат глобите си на гише, заявиха от „Пътна полиция”. А гишетата с пос терминали са 37.
„Когато се стигне до момента да обслужим всички административни звена с пос терминали, може би ще обърнем поглед и към патрулните ни автомобили”, коментира комисар Мария Ботева от „Пътна полиция”, ГДНП.
Притеснението на „Пътна полиция” е, че работата с пос терминалите би разсеяло униформените от основната им задача. А именно да осъществяват контрол на пътя. Според експерти и шофьори обаче устроиствата ще са от полза и на хората, и на държавата.
„Имаме много сериозен проблем със събираемостта на глобите. А това ще даде бързина”, коментира Владимир Тодоров от Българската асоциация на пострадалите при катастрофи.
А глобите само за първото четиримесечие на тази година са с над 110 000 повече спрямо същия период през 2017 г.
Следете ни навсякъде и по всяко време с мобилното приложение на Vesti.bg. Можете да го изтеглите от Google Play и AppStore.
За още актуални новини от Vesti.bg последвайте страницата ни в Instagram
* Моля, коментирайте конкретната статия и използвайте кирилица! Не се толерират мнения с обидно или нецензурно съдържание, на верска или етническа основа, както и написани само с главни букви!