С 10 нови влака се разширява метропаркът на София, който вече ще е съставен от 52 мотриси.
Те са купени с европейски пари, а инвестицията е на стойност над 80 млн. лв.
Първият от влаковете беше пуснат в експлоатация днес, а останалите девет започват да се движат в мрежата на метрото вторник.
Предвижда се мотрисите да превозват нови 85 хил. пътници.
Новите влакове ще позволят "Метрополитен" да се подготви за 2015 г., когато ще бъдат пуснати разширенията на двете линии на метрото. През това време те ще помогнат за временното извеждане извън експлоатация на първите закупени мотриси, които ще се ремонтират в новия завод за трамваи в София.
По думите на столичния кмет Йорданка Фандъкова икономията на електроенергия с новите влакове ще е около 25%. Така на месец ще се спестяват около 50 хил. лв.
От 2015 г., когато ще са в експлоатация всички налични влакове (и ремонтираните стари), ще се открият около 350 нови работни места. Това са всички хора, които ще обслужват метрото, което е допълнителен ефект за икономиката на града, отбеляза Фандъкова.
С десетте нови влака се гарантира увеличаване на потока пътници, които използват софийското метро и
така се намалява трафикът от индивидуалния наземен транспорт,
който замърсява атмосферния въздух в София, каза министърът на околната среда и водите Искра Михайлова, отчитайки положителните ефекти на новите мотриси за околната среда.
По думите ѝ те ще намалят и тежестта върху публичния транспорт в столицата, с което отново ще ограничат замърсяването на въздуха.
"Метровлаковете, които днес официално пускаме в експлоатация, са
последно поколение подвижен състав за метро.
Те са кооперирано производство между японската фирма "Хитачи" и "Метровагонмаш", каза на церемонията по пускането изпълнителният директор на "Метрополитен" Стоян Братоев.
"Цялата силова електроника и двигателите са производство на "Хитачи", а купето от неръждаема стомана, което осигурява дълъг експлоатационен период, и талигите, са руско производство – на "Метровагонмаш".
Влаковете са действително модерни. В спирачен режим и при движение по инерция, двигателите им
се превръщат в генератори и произвеждат ток, който се връща в енергосистемата на метрото.
Тези влакове действително са на високо технологично ниво. Двигателите на фирмата "Хитачи" имат живот над 10-12 млн. км. Взели сме наистина от най-доброто", увери Братоев.
* Моля, коментирайте конкретната статия и използвайте кирилица! Не се толерират мнения с обидно или нецензурно съдържание, на верска или етническа основа, както и написани само с главни букви!