Н а територията на Столична община се въвежда временна организация на движението във връзка с Европейската седмица на мобилността, съобщиха от общината.
От 09,00 до 17,00 ч. се забранява влизането на пътни превозни средства в зоната ограничена от: бул. "Кн. Александър Дондуков”, ул. "11-ти август", ул. "Врабча”, бул. "Васил Левски”, ул. "Аксаков”, ул. "6-ти септември”, ул. "Ген. Гурко”, ул. "Леге”, ул. "Позитано”, бул. "Витоша”, бул. "Кн. Александър Дондуков” с изключение на граничните улици и булеварди и тролейбусите от линия № 9 на масовия градски транспорт.
За сметка на това
ретро трамвай ще свързва два от софийските паркове –
Южния и Борисовата градина.
Маршрутът му ще е от кв. "Иван Вазов" до пл. "Журналист". "Парковият трамвай" ще се движи от 10,00 до 12,45 ч. и от 15,00 до 17,00 ч. Пътуването в него ще става с билет за градския транспорт, като в двата вагона ще има възможност за закупуването му.
От 10,00 до 17,00 ч. на пл. "Княз Александър I" ще бъде разположен
информационен автобус на градския транспорт.
Инициативата има за цел да популяризира превозните средства на обществения транспорт като алтернатива на пътуванията до част от манастирите от Софийската Света гора. В превозното средство ще бъдат разположени информационни материали за линиите, които достигат до тези дестинации.
Очаква се още центровете на само на София, но и на много градове в страната, да бъдат завзети от
велопоходи.
Днес столичани и гостите на София ще имат възможност и да разгледат
един от първите трамваи, използван в началото на миналия век.
Историческа мотриса марка "Сименс" ще бъде разположена на бул. "Витоша" (в отсечката между ул. "Алабин" и ул."Иван Денкоглу") между 18,00 до 20,00 ч. Тя е една от общо 30-те, доставени в София през 1924 г. и единствената съхранена от нейната серията.
Първоначално пътува по основните линии в града – 1 и 4. След пускането на трамвайна линия от Павлово до Бояна част от трамваите Siemens от тази доставка са пренасочени да обслужват новия маршрут. През 60-те години на миналия век съхранената мотриса е преустроена в работна кола за превоз на чакъл, а след това, за близо десетилетие, е и служебна кола. След това е предадена в бившия завод за трамваи (днес поделение "Трамкар" към "Столичен електротранспорт" ЕАД). Възстановителните работи по нея започват през 2005 г. Двете кабини и челните части са възстановени до оригиналния им вид. Средната част е остъклена, запазени са страничните капаци. През 2010 г. мотрисата за пръв път излиза извън поделение "Трамкар" като възстановен за атракционни пътувания трамвай.
Инициативите са част и от Европейската седмица на мобилността, която започна на 16 септември в София и продължава до 22 септември. Тази година тя е с водеща тема "Алтернативната мобилност".
Междувременно мобилна лаборатория на Изпълнителната агенция по околна среда (ИАОС) с екип от специалисти ще извършва сравнително измерване на чистотата на атмосферния въздух в периметъра на определената от Столичната община зона без моторни превозни средства.
* Моля, коментирайте конкретната статия и използвайте кирилица! Не се толерират мнения с обидно или нецензурно съдържание, на верска или етническа основа, както и написани само с главни букви!