К омисията за защита на конкуренцията (КЗК) глоби румънската компания „Данте Интернешънъл“, собственик на сайта еМАГ (еmag.bg), с 551 хиляди лева заради рекламната кампания „Черен петък“ (Black Friday).
Глобата представлява 4% от размера на приходите от продажби на дружеството за 2013 г.
Според КЗК от "еМАГ" са нарушили добросъвестната търговска практика с определянето на цените и прилагането на отстъпки за промоционалните продукти по време на кампанията си миналата година.
Рекламните послания "Black Friday денят с най-много и най-големи намаления през годината“ и „Само днес получаваш най-много и най-големи отстъпки през годината“ като част от кампанията „Черен петък“ имат заблуждаващ характер по отношение начина на формиране на крайната цена за потребителите, се казва в решението на КЗК.
Със същото решение комисията налага на "Данте Интернешънъл“ СА санкция от 207 хиляди лева заради рекламната кампания „1+1 гратис Tassimo”.
Проверка е установила, че от 20 до 23 март тази година „Данте Интернешънъл“ СА e предлагала на клиентите си при закупуване на една кафемашина да получат втора кафемашина от същия вид "безплатно”. Това по същество представлява предлагане на потребителя на добавка (втора кафемашина – по-евтината), която е извън позволените от закона и практиката на КЗК размери.
Производството е образувано по повод постъпил сигнал от потребители относно прилагането на недобросъвестни търговски практики от страна на „Данте Интернешънъл“ СА при провеждането на рекламна кампания „Черен петък“ и „Една година emag.bg”, както и рекламната кампания, установена в хода на предварителното проучване, предприето от Комисията във връзка с постъпилия сигнал, „1+1 гратис Tassimo“.
От еМАГ обявиха, че ще обжалват санкциите и че според тях тези практики създават добра конкурентна среда.
* Моля, коментирайте конкретната статия и използвайте кирилица! Не се толерират мнения с обидно или нецензурно съдържание, на верска или етническа основа, както и написани само с главни букви!