С амо 15 на сто от българите смятат, че медийният сектор в момента е свободен и независим от страна на бизнеса или политиката, показва проучване на института за изследване на журналистиката "Ройтерс“ към университета в Оксфорд.
Това е отчасти, защото продължават да съществуват практиките и поведенията от 12-годишното управление на Бойко Борисов, коментира журналистът и бивш сътрудник на института "Ройтерс" Стефан Антонов в Reutersinstitute.politics.ox.ac.uk. По думите му икономическата нестабилност на сектора може да обясни желанието на всички собственици на медии да останат близо до властта.
Онлайн пространството остава водещ източник на новини, а упадъкът на телевизията и печата продължава, според проучването. 35 на сто от българите се доверяват на новините като цяло, а 35 на сто се доверяват на новините, които четат.
Сред социалните мрежи и чат приложенията най-популярен остана Facebook, който хората използват както като източника на новини, така и за всякакъв друг тип информация. Следват YouTube, Viber, Facebook Messenger, Instagram и TikTok.
* Моля, коментирайте конкретната статия и използвайте кирилица! Не се толерират мнения с обидно или нецензурно съдържание, на верска или етническа основа, както и написани само с главни букви!