Още по темата

Новата S-Class е първият модел на марката, който ще се възползва в пълна сила от модернизираните двигатели, които бяха представени миналата есен. Това означава нови редови 6-цилиндрови двигатели (бензин и дизел), както и нов V8 битурбо със система за деактивация на цилиндрите.

Новият редови дизелов „шестак” превръща новата S-Class в най-мощния дизелов модел на Mercedes-Benz. Става въпрос за S 400 d 4MATIC с 340 к.с. (250 kW) и 700 Nm въртящ момент. В S 350 d 4MATIC агрегатът генерира 286 к.с. (210 kW) и 600 Нм.

Редовият бензинов „шестак” също прави голяма стъпка спрямо предшественика си, генерирайки 408 к.с. (300 kW) и над 500 Нм въртящ момент. Подробности за точните цифри и моделното обозначение предстои да бъдат разпространени, но е ясно, че двигателят работи съвместно с електрическа система и ще бъде предложен в две версии. Той върви в комплект с електрически компресор, интегриран стартер алтернатор и 48-ватова подсистема.

Версията S 500 e идва с батерия с увеличен до 13,3 kWh батерия, като моделът предлага пробег изцяло на ток до 50 км.

Накрая идва новият 4,0-литров V8 Biturbo, поемащ щафетата от 4,6-литровия V8, който задвижваше предишната генерация на водела. В S 560 (при S 500) 4MATIC той генерира 476 к.с. и 700 Нм. Подобно на E 63 D, новият S 63 ще разчита на 612 к.с. и 850 Нм.

На върха по традиция стои 6,0-литровият V12, по който няма промени и ще задвижва моделите Mercedes-AMG S 65 и Maybach.

Що касае дизайна, промените са много по-малко. Най-видимата промяна се открива в въздухоотвора под радиаторната решетка, който е станал много по-голям и агресивен. Двата странични въздухозаборника под фаровете също са увеличени и вече разделени надлъжно от две декоративни лайсни. И естествено: фаровете. Общата им форма е запазена, но светлинните блокове вътре са нови.

Задната броня е снижена, а задната престилка вече се доминира от интегрирани хромирани ауспуси. Клиентите ще могат да избират измежду седем нови джанти с размер от 17 до 20 цола.

В интериора на S-Class също има промени, като двата огромни дисплея са поместени под един стъклен панел. Най-забележителната новост обаче си остава воланът, който скоро ще почнем да откриваме и в други модели на марката. На него са монтирани сензорни бутони за контрол на инфотейнмънт и навигационната система.

Подобно на E-Class, обновеният S-Class също предлага 64 различни цвята за амбиентното осветление.

Любопитна новост е дебюта на функцията „wellness while driving”. Тя предлага шест режима, при които се комбинира работата на климатика (и ароматизатора) и седалките, осветлението и силата на музиката, за да се създаде атмосфера, която е най-приятна за моментното настроение на водача.

Технологичният арсенал е впечатляващ. Повечето асистиращи движението системи вече са проактивни, което ще рече, че S-Class предлага полуавтономност.

Ще отбележим и допълнително подобреното активно окачване magic body control, което сега идва с функцията „curve”. То сканира пътната настилка и регулира височината на окачването и стабилността, базирайки се на предстоящата пътна настилка. Това става до скорости от 180 км/ч. Функцията „curve” накланя вътрешната на завоя част на автомобила с до 2,65 градуса, като по този начин намалява центробежните сили, които пътниците изпитват в купето.

Четете още:

Бъдещето на Ф1 според Renault

Audi A8: Най-желаната лимузина в България

Купе-кросоувър е първият автономен електрокар на Skoda