Още по темата

Classic Factory е основана от предприемача и дизайнер Роберт Палм през 2009 г. Намеренията си за производство на електромобили швейцарската компания заяви този февруари, а ето и как ще изглежда този автомобил, чието производство ще бъде поверено на „опитен партньор от Германия”.

В дизайна на спортния модел веднага се забелязват няколко черти от Lamborghini, но в техническо отношение Elextra няма нищо общо с италианските супер автомобили. Оригиналното стреловидно купе е изработено от карбон, а платформата е взаимствана. От кого? Това Classic Factory не съобщава, казвайки само, че компанията е „най-добрата в света”. Може да се спекулира доста по темата, но дано Elextra не е Tesla с различен дизайн.

Заявената мощност на автомобила, задвижван от два електромотора, е 680 к.с. До 100 км/ч пълноприводният модел ускорява за 23 секунди, а максималната скорост е ограничена на 250 км/ч. Капацитетът на батериите не се съобщава, но от компанията твърдят, че тяхното творение ще може да изминава 600 км, но не по една от възприетите в Европа или САЩ методики, а по лукавия китайски способ, при който се изхожда от презумпцията, че колата се движи с постоянна скорост от 100 км/ч.

Не е ясно кога ще започне производството на Elextra, не е ясно и колко ще струва. Става „ясно”, че с производството й ще се заеме „световен лидер в производството на нискосерийни автомобили от Щутгарт”. Тиражът на Elextra ще е само 100 бройки.

Четете още:

BMW M5 (E60): M като Мюнхен, 5 като 507 к.с.

В Сингапур откриха най-големия вендинг автомат

Макрон пое президентството заедно с DS 7 Crossback