Още по темата

Голямата новина от вчера са разговорите между General Motors и PSA Group за евентуално сливане. Или по-точно казано: за продажбата на Opel и сливането му с френския производител, което би формирало втория по големина автомобилен концерн в Европа след Volkswagen.

Reuters цитира „два източника с познания по темата”. Новината, макар не и в прав текст, бе потвърдена от говорител на PSA, който заяви: „Водим преговори с Opel oа разширим сътрудничеството си по нашите съществуващи проекти.” От Opel не казват и дума по темата. Коментари липсват и от френското правителство (за момента), което държи 14% в PSA, а също и от семейство Пежо, което държи мажоритарния дял в компанията.

В момента Opel и PSA работят съвместно по гама от кросоувъри, включително Crossland X, 3008 и 5008, както и задаващия се Grandland X.

Opel Crossland X
Opel Crossland X

Новината за евентуалното сливане идва колкото изненадващо, толкова и логично. Opel буквално възкръсна през последните години и през 2017 г. ще представят цели 7 нови модела, следвайки отлична 2016 г.

Това са причини, заради които GM няма лесно да се раздели с Opel. Анализ на Macquarie оценява, че евентуалната цена на Opel при подобна сделка би била около 2,6 млрд. евро. Евентуално сливане би създало концерн, който ще държи около 16% от европейския автомобилен пазар, изпреварвайки Renault SA и нареждайки се след Volkswagen AG.

С евентуална сделка PSA ще придобие достъп до инженеринга на Opel и технологията за електрически автомобили. Естествено ще последват и много икономии от мащаба и съвместното производство. За GM това би означавало окончателно излизане от Европа.

И GM, и PSA преминаха през болезнено реструктуриране през последните години. Французите дори трябваше да продадат централата си на „Шанз Елизе”, за да съберат малко пари, докато GM е натрупал загуби в Европа от порядъка на $20 млрд. от 1999 г. насам. Opel затвори завода си в Бохум, което бе първият подобен случай след Втората световна война, докато PSA направи същото в парижкото предградие Олней.

Слухове за сливане между компании не са новост. Само преди година и нещо се говореше, че PSA може да се слее с Fiat Chrysler Automobiles. Месеци преди това Сержо Маркионе напираше усилено с.за сливане между FCA и GM. Нищо не се получи. Чакаме да видим какво ще излезе от сегашните фойерверки.

Четете още:

Букет цветя за Mitsubishi Lancer Evo IX

Първата серийна летяща кола струва 500 000 евро

Доживяхме да видим китайски клонинг на… Lada