Осама бин Ладен наблюдавал как влиянието на терористичната му организация спада и се оплаквал в последните си писма, че "Ал Кайда" страда от "маркетингов проблем", съобщава АП.
Групата убивала твърде много мюсюлмани, а това било лошо за бизнеса и Западът печелел пиар борбата. Всичките му стари другари били мъртви и той едва им намирал заместници, пишел лидерът на "Ал Кайда".
Изправен пред тези предизвикателства, Бин Ладен, който мразел САЩ и отхвърлял капитализма,
обмислял всъщност една от най-американските стратегии.
Подобно на частната охранителна компания "Блекуотър", авиолиниите "ВелюДжет" и производителят на цигари "Филип Морис", "Ал Кайда" вероятно се нуждаела от ново начало и ново име.
Въпросът с името бил описан от Бин Ладен в писмо, което впоследствие било открито в комплекса му в Пакистан.
Проблемът според него бил, че
в името липсвал религиозен елемент,
който да убеди мюсюлманите по света, че те са в свещена война с Америка.
Пълното име на групата е "Ал Кайда ал Джихад", но тя станала известна с по-краткия си вариант "Ал Кайда". Изпускането на думата "джихад" позволило на Запада измамно да твърди, че не е във война с исляма, пише Бин Ладен.
Вероятно е време "Ал Кайда" да се върне към оригиналното си име, смятал той.
Документите представят Бин Ладен като главен изпълнителен директор-терорист, който се опитва да продаде свещената война на компания в криза, отбелязва АП.
* Моля, коментирайте конкретната статия и използвайте кирилица! Не се толерират мнения с обидно или нецензурно съдържание, на верска или етническа основа, както и написани само с главни букви!