О бразът на „мозъка“ на атентатите от 11 септември 2001 г. в Ню Йорк и Вашингтон – Халед Шейх Мохамед, е използван в реклама на турска компания за продукти за депилация, пише в. „Кориере дела сера“.
Рекламата е на продукти, произведени от фирмата „Епила“. В нея се виждат продуктите за премахване на нежеланото окосмяване редом с лика на Халед Шейх Мохамед и текст: „Няма да се отървете от космите, ако просто седите и нищо не правите с тях“.
Халед Шейх Мохамед, който сега се намира в затвора в Гуантанамо, след като беше арестуван в Пакистан преди 11 години, е известен със силното си окосмяване, което се вижда на редица негови снимки.
Първи новинарският сайт „Вокс“ забеляза, че има нещо нередно с рекламата и подаде сигнал до турската фирма, че използва за рекламни цели лицето на прочут терорист. Козметичната фирма се защити, че е избрала образа на Халед Шейх Мохамед за рекламата си, защото не знаела кой е той.
„Избрахме го, защото е космат и много пасваше на нашата реклама. Не знаехме, че е терорист“, заяви Мехмет Джан Йълдъз, един от ръководителите на фирмата.
Компанията (изключително „професионално“) подбрала снимката от сайт, в който потребителите качвали най-разнородни снимки, без да посочват на кого са и без да се регистрират.
Ръководителят на турската козметична фирма твърди, че ликът на Халед Шейх Мохамед е бил използван вече и от други компании за рекламни цели. В повечето случаи ставало дума за реклама на медикаменти срещу безсънието.
* Моля, коментирайте конкретната статия и използвайте кирилица! Не се толерират мнения с обидно или нецензурно съдържание, на верска или етническа основа, както и написани само с главни букви!