„Не е модерно, не е престижно да пиеш българско вино”, казва ми Юлия Костадинова, главен редактор на DiVino, докато си говорим за имиджа ни на международния пазар.
„Всички световни експерти, опитали последните пет-десет години български вина, казват, че това са вина с ненадминато съотношение цена – качество”, твърди тя, но допълва, че „не могат някак си да намерят мястото си при крайния потребител.”
Юлия е убедена, че на високо ниво нашата продукция не отстъпва по качество на чуждата. Но насред силната конкуренция ние губим, защото не умеем да изградим име.
„Нямаме имидж”, отговаря ми тя, когато я питам защо виното ни не е търсено от крайния потребител.
Дава ми за пример как в Австрия продажбата на алкохолната напитка е държавна политика. „Това дърпа икономиката напред”, твърди Юлия. В рамките на две минути и половина тя набързо обяснява как Австрия, в която условията за правене на вино са по-неблагоприятни от тук, бизнесът е намерил начин да се развива и в момента бере плодовете на добрата си работа:
Юлия разказва и за наближаващия DiVino Taste. Тази година, за разлика от предишните, събитието е насочено към крайния потребител, а не е толкова бизнес ориентирано.
„Цялостната идея на такъв тип шоу е да отидеш и да си харесаш изба, производител, сорт ...” , казва тя.
На винения фестивал са поканени различни експерти и търговци от чужбина, които да се запознаят с нашата стока и да се убедят в качествата й. Повече за самото събитие вижте в следващото видео:
* Моля, коментирайте конкретната статия и използвайте кирилица! Не се толерират мнения с обидно или нецензурно съдържание, на верска или етническа основа, както и написани само с главни букви!