П ривличането на нови нискотарифни авиокомпании с редовни линии е единственият възможен ресурс за оцеляването и развитието на летище Пловдив.
Това заяви новоназначеният директор на аерогарата Иван Карнабитов на пресконференция.
Ръководството на летище "Пловдив" подготвя проект за промяна на Наредбата за летищните такси в частта й за Пловдив,
Той припомни, че до май 2014 г. пловдивската аерогара ползва намаление от 50% в сравнение с останалите международни летища у нас (София, Варна, Бургас и Горна Оряховица).
Според Иван Карнабитов обаче сравнението трябва да се прави с европейски летища с подобен капацитет. Като пример посочи, че в Румъния таксите са 5 пъти по-ниски, в Полша - около 4 пъти, а на германското летище Франкфурт-Хан - с около 15%.
Той обясни, че ще предложи на правителството да се въведе специална схема, според която авиокомпаниите с редовни полети да се таксуват по низходяща тарифа.
Така и двете страни ще имат полза - летището ще има добри приходи за сметка на оборота, а превозвачите ще увеличат печалбата си, коментира той.
Карнабитов се ангажира ръководството да работи и за оптимизиране на разходната част чрез въвеждане на неавиационни дейности. Една от първите му задачи е да се срещне с общините, които членуват във Фонда за развитие на летище "Пловдив". Трябва да оптимизираме дейността му, тъй като
към момента има натрупани сериозни задължения към авиокомпанията "Райън еър",
а отделно развитието на летище е пряко свързано и с развитието на региона, каза директорът на аерогарата.
От ноември редовните полети до Лондон на компанията остават два, спират изцяло полетите до Франкфурт
Като причини директорът посочи преминаването от лятно към зимно разписание и неефективната работа на фонда. За зимния сезон вече са договорени традиционните чартърни полети на руската авиокомпания S7 от 24 декември до 28 март, както и три полета на превозвача "Дунавия" от Ростов на Дон.
Карнабитов припомни, че чартърните полети обслужват туристи за трите зимни курорта у нас - Пампорово, Боровец и Банско. В тази посока ще работят заедно с туристическите фирми за връщане на туристите от Германия, Холандия и Англия.
Развитие на летището в посока карго полети не може да се очаква, тъй като по думите на Карнабитов българската икономика и в частност регионът нямат сериозно развитие.
Чисто хипотетично може да се очакват договори за междинно летище между Азия и Европа. Не можем да разчитаме и на бизнесполети пак по същите причини, коментира Иван Карнабитов.
За редовни линии до Турция и най-вече до Истанбул Карнабитов каза, че това е почти невъзможно, тъй като за тази дестинация има много по-ефективен и добре развит шосеен транспорт. По думите му може да се мисли евентуално за превозвач с витлови самолети, които летят с малко пътници и с цени на билетите конкурентни на автобусните.
* Моля, коментирайте конкретната статия и използвайте кирилица! Не се толерират мнения с обидно или нецензурно съдържание, на верска или етническа основа, както и написани само с главни букви!