Пн ници,
чиито полети закъсняват с над три часа
от разписанието, могат да искат фиксирано
обезщетение от съответната авиокомпания,
постанови днес Съдът на Европейските
общности в Люксембург.
Решението е във връзка с два случая с полети на "Еър Франс" и германската "Кондор Флюгдинст", при които е имало закъснение от поне 22 часа.
Компенсация обаче не се предвижда, ако закъснението се дължи на извънредни обстоятелства.
Пътниците на отменени полети също могат да искат фиксирано парично обезщетение между 250 и 600 евро.
Според Съда засегнатите от закъснение пътници претърпяват аналогична вреда като тези на отменените полети, т.е. загуба на време, и поради това се намират в сходно положение.
Всъщност
именно определението "извънредни
обстоятелства" създава трудности при
търсенето на компенсации от страна на
пасажерите.
Според
решение на Съда от миналата година
авиокомпаниите не могат да твърдят, че
технически проблеми са такива обстоятелства, освен ако не докажат,
че някой е саботирал полета.
Съдът отбелязва, че превозвачът трябва да докаже, че тези обстоятелства се намират извън ефективния й контрол и не са могли да бъдат избегнати, дори когато са били взети всички необходими мерки.
Авиокомпаниите
обаче обикновено държат да прегледат
всички подробности по случая, а не просто автоматично
да дават пари за всяко закъснение или отмяна на полет.
Всъщност пътниците на отменени малко преди излитането полети имат право на обезщетение дори когато са били превозени от компанията с друг полет, при положение че са загубили три или повече часа спрямо предварително планираната продължителност.
Обезщетение при забавен над три часа полет
Пътниците на отменени полети също могат да искат фиксирано парично обезщетение между 250 и 600 евро, постанови Съдът на Европейските общности
19 ноември 2009, 16:30
* Моля, коментирайте конкретната статия и използвайте кирилица! Не се толерират мнения с обидно или нецензурно съдържание, на верска или етническа основа, както и написани само с главни букви!