К омисията за защита на конкуренцията (КЗК) санкционира "Хаус Маркет България" АД (ИКЕА) с 347 505 лв. за заблуждаваща реклама, съобщиха от Комисията.
Глобата възлиза на 0,5% от приходите на дружеството за 2013 г.
Производството е образувано по повод постъпил сигнал от потребител, според който ИКЕА въвежда в заблуждение чрез рекламни билбордове на "етажерка BILLY", разположени на територията на магазина.
КЗК е установила, че в рамките на два месеца през лятото на 2014 г. дружеството рекламира както чрез билбордове, така и чрез продуктов каталог, "етажерка BILLY" на цена от 79 лв. В този период стоката не е налична в мрежата на търговеца на тази цена, като вместо нея се предлага друга етажерка с идентично наименование, изключително сходни характеристики и на по-висока стойност – 100 лв.
По този начин се рекламира продукт с по-ниска цена от действителната, което заблуждава потребителите,
стимулирайки ги да насочат вниманието си и да закупят продукт, който е на цена, по-висока от указаната в рекламните билбордове и каталог.
Подобно поведение е в явно противоречие с добросъвестната търговска практика и е от естество да увреди конкурентната среда, се казва в решението на КЗК.
* Моля, коментирайте конкретната статия и използвайте кирилица! Не се толерират мнения с обидно или нецензурно съдържание, на верска или етническа основа, както и написани само с главни букви!