1. При всяко изменение на финансовите параметри за отсечката Калотина-Драгоман-София, за която все още няма изготвена инвестиционна програма, трябва да бъде сезирана КЗК, за да се произнесе с отделно решение.
2. Кредитното споразумение с одобрената банка, което предстои да се сключи от концесионера за финансовото обезпечаване на проекта не трябва да променя времевите и финансови рамки, залегнали в инвестиционната програма.
3. Размерът на приходите от заместващи плащания да съответства точно на стойността на ТОЛ таксата, която би събирал концесионерът от реално преминали през магистралата тежкотоварни МПС с тегло над 12 тона, ако няма административна пречка за това.
4. Заместващите плащания да са дължими, докато съществува винетна система и да отпаднат от момента на евентуалното й премахване, за да се предотврати възможността концесионерът да получава едновременно заместващо плащане и приход от ТОЛ такса за същата услуга.
5. Концесионното възнаграждение да стане дължимо и в по-ранен момент от предвидения в инвестиционната програма, при отпадане административното фиксиране на размера на ТОЛ таксите, и когато тяхното определяне стане пазарно.
6. Финансирането по концесионния договор да се извърши при спазване на финансовите параметри, заложени в инвестиционната програма към него.
За да се хармонизира нашето законодателство с европейското в областта на обществените поръчки, комисията препоръчва да бъде променен Законът за концесиите, за да се премахне възможността за предоставяне на концесия без търг или конкурс, допълва Би Ти Ви (bTV.bg).
Решението на антимонополната комисия да даде ход на сделката не е последното препятствие преди договора с трите португалски фирми да влезе в сила.
Очаква се одобрението и на Европейската инвестиционна банка и Евростат.
* Моля, коментирайте конкретната статия и използвайте кирилица! Не се толерират мнения с обидно или нецензурно съдържание, на верска или етническа основа, както и написани само с главни букви!