М акар младите хора да използват мрежата за срещи с истински или виртуални приятели и винаги да носят мобилния си телефон, сравнително малко харесват технологиите. А тези, които ги харесват, се оказва, че се намират в Бразилия, Индия и Китай, сочат нови проучвания.
Само шепа младежи мислят за технологията като за концепция и едва 16% използват термини като "социални мрежи".
Това показват две комбинирани изследвания сред младежите между 8 и 24 години, направени от "Майкрософт" и подразделението на MTV - "International Viacom", коментирани от технологичния сайт CNET News.
Младите хора не гледат на технологията като на отделна, а като на неизменна част от своя живот.
Проучванията са обхванали 18 000 младежи в 16 държави, вкл. Великобритания, САЩ, Китай, Япония, Канада и Мексико, разказва TechNews.bg.
Най-често използваните термини от младите хора, когато става дума за достъп до безплатно съдържание в интернет, са "download" (даулодване - теглене на информация) и "burn" (бърнване - записване на дискове).
Изследванията показват, че средностатистическият китайски компютърен потребител има 37 онлайн приятели, с които никога не се е срещал.
Индийската младеж пък се впечатлява най-много от мобилните телефони, докато една трета от юношите в САЩ и Обединеното кралство не могат да живеят без своите конзоли за игри.
Начинът, по който различните технологични открития се възприемат по света, зависи до голяма степен от националната култура и други социални фактори.
Например, най-често използваното устройство сред младите в Япония е мобилният телефон, защото той им дава възможност за уединение в малките им домове с ограничено лично пространство.
Японските деца на възраст между 8 и 14 г. имат само един онлайн приятел, с когото не са се виждали на живо, докато средният брой в световен мащаб е пет виртуални другарчета. Около 93% от китайските деца на тази възраст имат повече от един онлайн приятел.
Много интересен е фактът, че само в Китай се наблюдава тенденцията децата между 8 и 14 г. да предпочитат онлайн съдържанието пред телевизията.
Промените в настроението на младежта към технологиите се следи много внимателно от рекламодателите и доставчиците на съдържание.
А за родителите, които се безпокоят за това какво получават техните деца от технологичния свят, може да се каже, че промените, настъпили за едно поколение, са незначителни.
Проучванията разкриват, че най-популярните дейности сред децата между 8 и 14 г. са гледане на телевизия, слушане на музика и срещи с приятели.
За по-големите подредбата е почти същата, като при тях музиката е на първо място.
* Моля, коментирайте конкретната статия и използвайте кирилица! Не се толерират мнения с обидно или нецензурно съдържание, на верска или етническа основа, както и написани само с главни букви!