Закупуването на компанията за цифров маркетинг "aQuantive" ще влезе в историята като най-голямата придобивка на "Майкрософт" до този момент.
С новата си придобивка софтуерен гигант ще стъпят здраво на високодоходния и бързо развиващ се онлайн рекламен пазар. В момента доминиращи сили в областта са интернет гигантите Google и Yahoo.
Основната дейност на "aQuantive" е изграждането на комуникационни връзки "купувач - продавач" и даването на професионални рекламни съвети на фирми, агенции и уебсайтове.
Офертата на "Майкрософт", която е за 66,50 долара на акция е с 85% по-висока от пазарната стойност на компанията, която в четвъртък бе 35,87 долара за акция.
Според Кевин Джонсън, директор в подразделението на "Майкрософт" за платформи и услуги: "Сделката ще изведе рекламния бизнес на компанията ни до качествено ново ниво. Надяваме се да спечелим един значително по-голям дял от 40-милиардния пазар, който непрекъснато се разраства."
Миналия месец Google купиха "DoubleClick" за 3,1 млрд. долара, а Yahoo се сдобиха с 80% от "Right Media Exchange" за 680 млн.
От "Майкрософт" обясняват завишената стойност на своята оферта, която се равнява на около 2% от собствената им пазарна цена, с ценността на напредналите рекламни технологии на "aQuantive".
След финализирането на сделката през първата половина на 2008 г. колпанията ще продължи да функционира в досегашното си седалище в Сиатъл, но вече като част от онлайн подразделенията на софтуерния гигант.
* Моля, коментирайте конкретната статия и използвайте кирилица! Не се толерират мнения с обидно или нецензурно съдържание, на верска или етническа основа, както и написани само с главни букви!