М ъжете все по-често правят предложение за женитба на публични места и превръщат този така важен момент в "сватбено шоу".
Според брачни специалисти феноменът се стимулира от фирмите, печелещи по някакъв начин от сватбения ден, чрез подкрепата, която оказват на риалити шоу като "Идеалното предложение" по Ти Ел Си (TLC) например.
Освен това обществото е благосклонно към хората, които привличат вниманието по този начин.
"Сватбата - това е онзи момент, в който обикновеният човек се превръща в звезда в собствено шоу, а сега хората искат да се чувстват така и при самото предложение", обяснява Елизабет Фримън, историк по браковете и професор в Калифорнийския университет.
Зад тази тенденция обаче се крие и друг фактор - хората спонтанно се подават на емоционалният заряд, който носи такъв момент, смята в. "Уолстрийт джърнъл" и разказва една необичайна история.
В ресторанта на аквапарка в Хюстън мъж влязъл в аквариума с риби и под изумения поглед на посетителите доплувал до млада двойка на маса в ресторанта и разпънал над главата си плакат: "Тиша, ще се омъжиш ли за мен?"
Романтичният трик бил измислен от Кейвън Раджаби, младият мъж, седящ срещу девойката.
Той се обърнал към готовата да се разплаче Тиша Авара и в присъствието на десетки ликуващи непознати и хиляди равнодушни риби и сложил пръстен, приготвен за случая.
Сълзи се появили в очите на хората, когато избраницата на Раджаби казала "Да".
Чувствах се горд да обявя пред всички, че обичам тази жена, споделя после той.
За представителките на предишните поколения предложението за брак е ставало по ясно определено правило - жената обикновено седяла в кресло, а кандидат-годеникът падал на колене пред нея, за да поиска ръката й.
Днес това се прави по все по-екстравагантни начини и това по-скоро не изненадва никого, отбелязва "Уолстрийт джърнъл".
В Хюстънския аквапарк има от 50 до 100 предложения за брак годишно, при това безплатно.
"Хората преживят силно този момент и току виж решили да направят сватбеното си тържество в нашата елегантна зала", казва генералният мениджър на парка Йенс Бааке.
Някои компании използват сватбеното предложение за реклама
Миналата година бижутерския магазин "Бейли, Банкс и Бидъл" подари пръстен с диамант на сина на Доналд Тръмп, Доналд-младши, който се съгласил да поиска ръката на момичето си в универсален магазин в присъствието на снимачен тв екип, разказва още "Уолстрийт джърнъл".
В днешно време към подобен публичен акт са подтиквани дори вече омъжените двойки. В рекламни участия за "Даймънд трейдинг ко" съпрузи се кълнат в любов на оживени площади.
В реклама на брилянти мъж пада на колене пред съпругата си и я моли: "Ожени се за мен повторно!"
В друг клип мъж крещи: "Обичам тази жена! Обичам я! Обичам я!", разлитат се гълъби, минувачи гледат учудено, а жената прошепва: "Обичам този човек. Обичам го."
След подобни клипчета фирмата получила много обаждания от клиенти, поръчващи си пръстени заради желанието им да отправят предложението си за брак повторно.
Цената - от 180 до 1800 долара
Днешните мъже като че ли се чувстват задължени да поискат ръката на половинката си на публично място, защото смятат, че жените очакват това от тях.
Това може да им струва от 100 до близо 2000 долара. За $1850 например пилотът Морт Акрен може да напише поканата за брак в небето над Ню Йорк.
Феноменът набира скорост след 28 ноември 1985 г., когато спортният коментатор Ахмад Рашад направил предложение на актрисата Филиси Айерс-Ален по време на мач. По-късно обаче те се развеждат, отбелязва изданието.
"Уолстрийт джърнъл" допълва също, че да поискаш ръката на половинката си на обществено място почти винаги осигурява положителния отговор, тъй като жената не обича да изпада в неловко положение. Нерядко след това те оттеглят думата си.
* Моля, коментирайте конкретната статия и използвайте кирилица! Не се толерират мнения с обидно или нецензурно съдържание, на верска или етническа основа, както и написани само с главни букви!