За първите три месеца на тази година продажбите на Blu-ray в САЩ са се увеличили с 351 % в сравнение на аналогичния период на миналата година – продадени са 3 740 000 диска. На пазара на DVD се наблюдава друга ситуация – продажбите на дискове от предишно поколение са спаднали с 1,2 %, пише The Hollywood Reporter като се позовава на Nielsen VideoScan.
Американците са похарчили за дискове от двата формата $5,51 млрд., което е с 1,1 % повече от миналата година. Експертите подчертават тази ситуация, тъй като за Холивуд последните две години не бяха много успешни. По данни на Reuters, през 2006 г. печалбата от продажба на видеодискове е намаляла с 0,4 % в сравнение с една година по-рано, а през 2007 г. - още с 0,5 %.
През 2008–2009 г. се очаква ръст на индустрията на домашния видеобизнес като цяло. Той ще е породен от увеличеното търсене на оптични носители от една страна, включително дискове от ново поколение, а от друга – от увеличаване на търсенето на цифрово съдържание и видео по заявка.
Първо място по дял на пазара на домашното видео заема Warner Home Video с 20,1 %. На второ място е Walt Disney Home Entertainment с 14,8 %, следвана от Fox Home Entertainment с 12,2 % и Sony Home Entertainment с 11,8%.
Източник: IDG.BG
* Моля, коментирайте конкретната статия и използвайте кирилица! Не се толерират мнения с обидно или нецензурно съдържание, на верска или етническа основа, както и написани само с главни букви!