Зн новия бранд на България не се показват пейзажи или конкретни места, Това не са рекламни, а презентационни визии.
Така коментираха от "Обединение за бранд България" зараждащия се скандал около новия бранд на страната ни.
След като новият бранд за България бе представен на специално свикана пресконференция в МИЕТ, много бързо ясно, че снимките, използвани за брандовете за
различни видове туризъм, са взети от сайтове с бази данни за снимки и
към тях са прилепени образи, свързани с България.
От консорциума коментираха скандала с новото лого така:
"В материалите, разпространени заедно с информацията за бранда, са използвани илюстрации, демонстриращи конкретни приложения на логата в различни варианти.
Стандартно в практиката за демонстрирането на конкретни приложения на лога в рекламните агенции се използват готови снимки, чиято цел е единствено да се демонстрират различните възможни приложения на знаците.
За тези приложения се използват снимки, показващи конкретни продукти – чанта, топка, бутилка, автобус, шезлонг и т.н.
Тяхната цел не е да показват пейзажи или конкретни места.
Това не са рекламни, а презентационни визии, чиято цел е да се представят логата в естествена среда и да демонстрират възможностите за техните приложения".
Според разработчиците на логото освен това всички използвани снимки са с уредени права.
В официалното писмо, изпратено до медиите пише, че "логото и слоганът са само една малка част от всичко, което е направено по проекта.
Най-съществената част е цялостна стратегия за бранд на България
и интегрирани подбрандове за 10 вида туризъм (Морски ваканции, Планински и ски ваканции, Балнео, СПА и уелнес, Културен туризъм, Делови пътувания и събития, Еко и селски почивки, Приключенски пътувания, Спорт и голф, Вино и гурме, Градски почивки)".
Позиционирането на бранд България цели да изведе страната от едностранното възприятие като слънчева морска дестинация. В процеса са разработени 15 визуални насоки, като 4 финализирани концепции са тествани в 12 държави.
Избраната концепция е най-харесваната и най-запомняща се на всички пазари и буди най-точни асоциации, свързани със страната ни.
"Допълнително са създадени десет основни рекламни визии, които ще се използват при последващи кампании", уверяват от "Обединение за бранд България".
Изработването на логото е струвало близо 1,4 млн. лв., а финансирането е по оперативна програма "Регионално развитие".
Според изказването на заместник-министъра на икономиката, енергетиката и туризма Иво Маринов от по-рано, днес в МИЕТ са получили положителни оценки от бизнеса за цялостната стратегия на бранда.
Той изрази надежда, че новата символика ще направи страната ни конкурентоспособна и разпознаваема сред чуждите туристи.
С въвеждането на новата бранд стратегия се очаква след 5 години броят на туристите, посетили страната ни, да се увеличи с 25%.
За скандала с новия бранд на България: Това не са рекламни, а презентационни визии
"За тези приложения се използват снимки, показващи конкретни продукти – чанта, топка, бутилка, автобус, шезлонг и т.н.", коментираха зараждащия се скандал с новия бранд на България от консорциума
17 януари 2013, 22:10
* Моля, коментирайте конкретната статия и използвайте кирилица! Не се толерират мнения с обидно или нецензурно съдържание, на верска или етническа основа, както и написани само с главни букви!