Положението в БДЖ е драматично, заяви пред Би Ти Ви министърът на транспорта, информационните технологии и съобщенията Александър Цветков.
По думите му ситуацията е резултат от дългове, трупани години наред, неразплащане и източване на предприятието.
Това е причината хората да не могат да си получат заплатите навреме, заяви Цветков и допълни, че напълно подкрепя желанието им и правото им на протест, но той трябва да е ясно насочен към бившия изпълнителен директор на БДЖ Христо Монов и бившия транспортен министър Петър Мутафчиев.
Много пъти се повдига въпросът за сделки с вагони,
коментира Цветков.
"Когато трябва да се продават вагони, се продават нови и на таен търг, при това на една фирма, и то за цена около 30 хил. евро на вагон. Когато обаче се купуват, се купуват по-стари вагони на цена 550 хил. евро за един", обясни схемата той.
На въпрос това не е ли организирана престъпна мрежа транспортният министър отвърна, че става думи за чиста кражба увери, че всички материали са предадени на прокуратурата.
"Целият одитен ресурс на министерството е впрегнат и до момента са готови и предадени на прокуратурата четири доклада със сериозни нарушения.
Сигналите в тях са за вагоните в БДЖ, за скандалната сделка за летище Търговище, където бяха продадени имоти за 400 хил. лева, чиито реална цена бе 1,4 млн. лева.
Другия сигнал е за Пристанище Бургас, което е систематично източвано с договори без обществени поръчки и завишени цени.
За самолетите също има сигнали - съвсем откровени нарушения във връзка с провеждането на процедурите и доставките.
Още един доклад е изпратен във връзка с кораба "Перун", единственият кораб за морско спасяване. Той е бил неправомерно предоставен на частни фирми, които са го съсипали", обясни Цветков.
Представители на синдикатите от БДЖ и НКЖИ заявиха, събрани на Централна гара София, че
в петък ще обявят начините, по които ще протестират
Те не изключиха варианта да блокират движението по гарите и да пропускат само международните влакове.
Изпълнителният директор на БДЖ Пенчо Попов призова да не прекъсва движението, което ще попречи дейността на клиентите и ще развали още повече състоянието на системата.
По думите му хората основателно искат парите си, но има постигнато споразумение и пари се изплащат всеки ден. От БДЖ внасяли всеки ден задълженията си към Национална компания "Железопътна инфраструктура", които възлизат на 70 млн. лева.
БДЖ е в реанимационен стадий
и основният проблем е изключително раздутият административен щат заяви Попов, според когото щатът може бъде съкратен до 60%.
Вчера на редовното си заседание правителството отпусна допълнителна субсидия за БДЖ в размер на 7 млн. лева. Парите ще са за изплащане на забавените заплати на работещите в железницата.Спират се всички останали разплащания в железниците, освен изплащането на заплати и текущи разходи.
* Моля, коментирайте конкретната статия и използвайте кирилица! Не се толерират мнения с обидно или нецензурно съдържание, на верска или етническа основа, както и написани само с главни букви!