"От мерките, които сме декларирали в преговорите със синдикатите за БДЖ,
няма да отстъпя, нося отговорност с поста, който заемам.
Според мен не
стачкуват повече от 200 души и самите хора ще окажат натиск в системата,
за да приключи това", заяви днес министърът на транспорта,
информационните технологии и съобщенията Ивайло Московски пред журналисти, след като участва в парламентарния контрол днес.
Преговорите между работодатели и представителите на стачните комитети в Националната компания "Железопътна инфраструктура" продължиха само половин час. "Почти нямаше преговори. Ние отказахме да подпишем споразумение, защото не сме съгласни с него. Това би означавало да се откажем от това, заради което стачкуваме", обясни пред БГНЕС председателят на стачния комитет Димитър Динев.
Стачката продължава и утре.
"Ще продадем "Товарни превози" със сигурност и аз нося отговорност за това.
Не ме притеснява по никакъв начин темата с приватизацията", обяви министърът.
"Не знам на каква цена ще се приватизират "Товарни превози", цената ще я определят пазарът и търсенето. Заложили сме достатъчно високи критерии", каза министърът.
Активите на "Товарни превози", според експертите на Московски, са за около 300-320 млн. лв.
Според Московски темата за продажбата има две измерения. "Ако подпишем споразумението със Световната банка, което е в размер на 460 млн. лв., става дума за заем, който банката дава на държавата, а не на БДЖ. Давайки го на държавата, тя трябва да го предостави на дружеството под някаква форма и тази форма трябва да бъде нотифицирана от Брюксел. За да стане това, БДЖ трябва да осигури собствен ресурс - минимум 50% от стойността на този заем", обясни министърът.
Той подчерта, че такива средства няма от къде да дойдат, освен от продажба на "Товарни превози".
"А за да започне БДЖ да излиза от състоянието, в което се намира, свежият приход на ресурс е единствено от тази продажба. Все още нямаме решение откъде да се намерят пари за лизинговите вноски, търсим вариант. До края на годината е срокът", призна той.
Четири мотриси марка "Сименс" не са дадени за резервни части и
твърдението не отговаря на истината, така Ивайло Московски коментира казаното от бившия
транспортен министър Петър Мутафчиев в пленарната зала.
В отговор на въпросите, които постави Мутафчиев, министър Московски каза, че
въпреки финансовата криза правителството успява да
увеличава средствата за жп-инфраструктура
и това е доказателство
за значението, което се отдава на този сектор.
Заложените пари в тригодишната бюджетна прогноза - 2012 -
2014 г. предвиждат нарастване на средствата в железницата - до
240 млн. лв. Финансовият ресурс за БДЖ от бюджета е увеличен с
28 млн. лева за периода 2009 - 2012 год. До 2014 год. средствата за дружеството се предвижда
да достигнат 293 млн.лева, каза Московски.
Планът за преструктуриране и финансово стабилизиране на
БДЖ за периода 2010 - 2014 год. включва намаляване на разходите,
преструктуриране на предприятието в холдингова структура, както
и на персонала, съкращаване на губещи дейности, преоформяне на
неоперативни активи и др., изброи Московски.
По отношение на
НКЖИ преструктурирането е за периода 2011 - 2016 година и то
включвало мерки за намаляване на разходите, вътрешно
преструктуриране, продажба на неексплоатационни активи и др.
Повечето от тези мерки са реализирани още през 2011 год.,
подчерта министърът.
Осигурените от държавата средства за развитие на
железопътната инфраструктура за периода 2009 - 2012 год. са с
непрекъсната тенденция за нарастване. През 2010 и 2011 год. те
са 217 млн. лева, при 175 млн. лв., заделени от бюджета през
2008 год., посочи още министърът.
Министър Московски: В БДЖ не стачкуват повече от 200 души
Ще продадем "Товарни превози" със сигурност, не ме притеснява темата с приватизацията, обяви министърът на транспорта, информационните технологии и съобщенията Ивайло Московски
9 декември 2011, 14:37
* Моля, коментирайте конкретната статия и използвайте кирилица! Не се толерират мнения с обидно или нецензурно съдържание, на верска или етническа основа, както и написани само с главни букви!