Експертите препоръчват потребителите да се уверяват лично, че подаръците или продуктите на специална цена са налични.
При липсата на продукт в промоция в ограничени количества, който се рекламира масирано, правилното поведение е потребителят да се откаже от покупка, макар вече да е в магазина и да има психологическата нагласа, че ще се прибере у дома с нещо ново.
Важно е и да се гледат препоръчителната крайна дата за употреба на промоционалните продукти, тъй като
в някои случаи те са с изтичащ срок на годност
Потребителите трябва и да следят дали избраните от тях намалени продукти се таксуват на обявените цени и ако открият разминаване, да сигнализират още на касата.
Ако организирате почивка, експертите на КЗК препоръчват да се използват услугите на туроператор, което дава по-голяма сигурност, че пътуването ще се осъществи при договорените условия, а при възникване на проблем - че правата на клиента ще бъдат по-надеждно защитени.
Ако договорът частично не се изпълнява, на място потребителят може да потърси представител на туроператора или да използват телефоните, написани в договора, за да предяви претенцията си.
В случай че не са доволни от пътуването си,
потребителите имат право на рекламация
Тя се предявява пред туроператора.
В договора между туриста и туроператора, трябва да се съдържа подробно описание на изискванията за формата, начините и сроковете, при които потребителят има право да предяви рекламация, когато договорът не е изпълнен или има неточности спрямо договореното.
Важно е потребителите да се запознаят какво трябва да направят на място в случай на несъответствие на уговорената услуга - да поискат да им бъде издаден протокол, да уведомят представител на туроператора или друго, което да удостовери откритото несъответствие, както и ако има срок за уведомяване на туроператора.
Ако се планира почивка в планински хотел, е добре потребителят предварително да събере повече информация за няколко алтернативни обекта, които отговарят на изискванията му.
Експертите съветват потребителите да изискат от туроператора
сертификат за застраховка, която да покрие отговорността му за причинени вреди
вследствие неразплащане с контрагентите му, неплатежоспособност или несъстоятелност.
Настоявайте да получите предварителната информация за избрания пакет в писмен вид, да бъдат издадени договор за пътуването и ваучер, както и документ за платената сума, препоръчват от КЗП.
Експертите съветват при избор на маршрут за планински преход, потребителите да се уверят, че хижите, през които планират да преминат, работят.
Справка може да се направи в регистъра на категоризираните туристически обекти.
За да не останете разочаровани от условията, добре е да се запознаете с различните видове туристически хижи и разликите в качеството на предлаганите в тях услуги, препоръчват още от КЗП.
* Моля, коментирайте конкретната статия и използвайте кирилица! Не се толерират мнения с обидно или нецензурно съдържание, на верска или етническа основа, както и написани само с главни букви!