От 1 октомври е започнала процедура за съкращаване на 1330
работещи в БДЖ, а от 1 януари 2010 г. ще бъдат
съкратени още около 700 души, като общо съкращенията в
компанията ще засегнат 12-13% от персонала,съобщи новият изпълнителен
директор на БДЖ ЕАД (bdz.creato.biz) Пенчо Попов.
Текущите задължения на БДЖ в момента са 150 милиона лева, а
за първите девет месеца на 2009 г. загубата на дружеството е 20
млн. и се очаква до края на годината тя да се удвои. Компанията се намира в тежко финансово
положение и тече ревизия,
заяви Попов.
Негов приоритет ще бъде да намали раздутата
администрация и да съкрати дублиращите функции на служителите.
Ще трябва да се затегне финансовата дисциплина и да се
ограничат разходите, които не са наложителни.
Разход, без който не може обаче, е този за внедряване на
информационна система, тъй като тя ще предотврати разхищението
на средства, добави новият директор.
Пенчо Попов заяви, че в момента приоритетно всички приходи
на компанията се събират за изплащане на августовските заплати
на работещите в БДЖ и най-късно до десет дни те ще бъдат
изплатени.
Около 25% от приходите на компанията за тази година
и около 30% от приходите за следващата ще бъдат използвани
за плащане на заеми. Очакваме за 2010 г. държавата да изпълни
задълженията си по договора за обществена услуга и да предостави
на БДЖ дотацията в размер на 165 млн. лв за покриване на
разходите за билети на пенсионери и социално слаби, посочи
новият изпълнителен директор на БДЖ.
Той отчете 7-8% спад на пътниците и около 45% спад на товарните превози на БДЖ, което е довело до
20% спад на приходите.
Според Попов това се дължи
както на кризата, така и на закриването на "Кремиковци".
Оптимист съм, че ще има увеличение на превозваните товари,
заяви той и добави, че в последните седмици има нарастване с 2-3
процента.
Попов каза, че в момента фериботната връзка
"Варна-Кавказ" не осигурява достатъчно товари, защото на
пристанището в Кавказ не могат да се обмитяват акцизни стоки,
каквито България основно изнася за Русия, но че от руска страна
има обещания до края на годината това да се промени.
БДЖ ще разчита и на привличане на допълнителен трафик към
Гърция, който сега се движи по други маршрути, както и на
транзитните товари от пристанище "Бургас" към Сърбия.
Предвиждаме концентрация на товарните превози там, където се
обслужват големи клиенти, а персоналът от второстепенните гари
ще бъде снет, каза Попов. Вече бил снет персоналът на десет малки
гари, предстои това да се случи с още 20, но те ще продължат да
бъдат обслужвани, каза още Попов.
Цените на билетите за пътниците няма да бъдат увеличавани,
даже ще се търсят бонуси за клиентите, заяви изпълнителният
директор на БДЖ.
Новият Изпълнителен директор на „Български държавни железници" ЕАД, Пенчо Попов, встъпи в длъжност на 8 октомври.Той е роден през 1969 г. в Полски Тръмбеш. Женен е, с две деца. Владее английски и руски език.
Цялата му професионална кариера е в областта на товарните железопътни превози. През 1993 г. завършва специалност "Технология и организация на железопътния транспорт" във Висшето транспортно училище "Тодор Каблешков" и специализира "Компютърни системи в управлението на железопътния транспорт".
В БДЖ съкращават 12-13% от персонала
Компанията се намира в тежко финансово положение и тече ревизия, заяви новият изпълнителен директор Пенчо Попов
13 октомври 2009, 13:59
* Моля, коментирайте конкретната статия и използвайте кирилица! Не се толерират мнения с обидно или нецензурно съдържание, на верска или етническа основа, както и написани само с главни букви!