Юристът Младен Червеняков бави работата по магистрала "Тракия", заяви пред БНТ министърът на регионалното развитие Росен Плевнелиев.
Няколко часа преди министър-председателят Бойко Борисов да направи символична първа копка на строителството на лот 2 от автомагистралата министърът обясни, че началото на строителството ще се забави с десетина дни заради члена на Висшия съвет на БСП Червеняков, който ръководи обжалването на процедурата по избор на надзор за строителните работи.
Червеняков беше министър на правосъдието в правителството на Жан Виденов", беше и депутат от БСП.
За министър Плевнелиев е показателно, че
точно този юрист е забавил внасянето на жалбата
от варненското обединение "Национални транспортни оси", за да я пусне в последния момент?
"Не е ли показателно, че юристът забавя внасянето на нужната такса от 50 лева и я внася в последния момент?", възмути се министърът. Според него подобни процедури не би трябвало да се прилагат в едно честно състезание.
"Тези действия оставят впечатлението, че някой се опитва да бави този толкова важен проект", заяви Росен Плевнелиев.
Ако политиците изпълняваха обещанията си, България досега щеше да е осеяна с автомагистрали. За да се оправят пътищата на България, трябват много години, каза още министърът.
Сега парите за строителството са осигурени от т.нар. "национален фонд", като авансово плащане, с европейски средства, на база на сключени договори. "Това е една европейска магистрала, договорът е твърд и цената и сроковете не могат да бъдат променени", подчерта той.
БСП се опитва нарочно да бави строителството на автомагистрала ″Тракия″,
заяви и премиерът Бойко
Борисов на церемонията, наречена "символична първа копка".
Избрана е била фирма за строителен надзор, но в последния момент изборът е обжалван от отстранен участник в търга. Сдружението ″Транспортни оси″ на две варненски фирми, представлявано от Червеняков, чрез адвокатски трикове се опитва да забави сключването на договора с избрания надзорник ″Пътинвест инженеринг″, обясни Борисов.
Такъв трик е нарочното невнасяне на такса от 50 лв. в Комисията за
защита
на конкуренцията (КЗК), за да се забави допълнително процедурата на
самото обжалване.
″Няколко
правителства назад са лъгали, че са правили нещо за магистрала ″Тракия″,
въпреки че за отсечката нямаше строително разрешение, когато дойдохме
на власт″, каза още Борисов.
Стойността на обекта е 137,868 млн. лв. Средствата са от европейската оперативна програма "Транспорт 2007-2013 г.
"За разлика от много други структурни проекти,
Агенция "Пътна инфраструктура" денонощно ще следи какво се случва около строителството.
По "Тракия" от първия ден ще има пълен контрол.
Участъкът Стара Загора-Нова Загора, който е едно гробище, поради многото катастрофи, които стават през лятото там, ме мотивира още повече, тъй като автомагистралата ще спомогне за намаляването на тези произшествия", каза още Росен Плевнелиев.
Министърът съобщи, че вече има готови по всички правила строителни разрешения, освен тези за автомагистралите, за проекти за около 360 млн. лв. "Гордеем се с тихия експертен труд, който цари в министерството - над 24 строителни решения са издадени през последните 9 месеца", съобщи министър Плевнелиев.
Дължината на отсечката от Стара Загора до Нова Загора е 31,8 км (от км 210+100 до км 241+900). Ще бъдат изградени по 2 ленти за движение във всяка посока. Отсечката трябва да е готова за 25 месеца.
Изпълнител на проекта е обединение "Магистрала Трейс" с водещ партньор "Трейс Груп Холд" АД.
* Моля, коментирайте конкретната статия и използвайте кирилица! Не се толерират мнения с обидно или нецензурно съдържание, на верска или етническа основа, както и написани само с главни букви!