Google записва солидни приходи в размер на 22.4 млрд. долара за последното тримесечие. Резултатите на компанията са доста досбри при положение, че тя отчита сериозен спад на цената на един клик върху онлайн рекламите. Компанията е успяла да увеличи броя на кликовете, с което компенсира спада. Като цяло основният й проблем остават т.нар. "други разходи", в които тя слага авангардните си разработки като самоуправляващи се коли, здравни и други проекти.
Рекламите на Google ще идентифицират потребителите
Миналата година Google обедини всичките си проекти в холдинга Alphabet. Целта беше да улесни бюрокрацията и да създаде няколко самостоятелни компании всяка с потенциал да промени съответния си пазар. Рискът е голям, като дори и Google не очаква всички проекти да успеят. Всеки един от тях обаче е с потенциал да стане милиарден бизнес.
За сега обаче те са обединени в графата "Други", която за поредно тримесечие носи най-големите загуби на Alphabet. Общата оперативна загуба е 865 млн. долара, а приходите са едва 197 млн. долара въпреки от увеличението с 40% спрямо миналата година. Резултатът отново породи дискусии доколко си заслужава инвестицията. За сега Google може да си позволи разхода с надеждата, че ще постигне успех с някой от проектите.
Google представя първите си очила за виртуална реалност
Alphabet е публична компания и като такава дължи обяснения на инвеститорите си. Главният финансов директор на холдинта, Рут Порат се опита да успокои инвеститорите, че финансовите резултати на 'другите" проекти не са показателни за техния напредък. Това са проектии, които все още са в много ранна фаза и не са достигнали етап на готовност да генерират приходи. Затова е нормално за сега да харчат повече, отколкото печелят. Порат препоръча а инвеститорите да допълнят мнението си за амбициозните проекти с повече информация за тяхното развитие. Това обаче не е толкова лесно, защото компанията пази в тайна повечето подробности.
Междувременно компании като Uber и Tesla са много по-активни с техните сходни амбициозни проекти. И двете компании усилено напредват с автономните си автомобили, които в ограничен вариант вече са достъпни и за клиенти. Google, която първа започна работа по проекта още преди седем години, все още държи на идеята, че не трябва да дава достъп до технологията докато тя не е напълно готова. А това създава впечатление, че компанията изостава спрямо конкурентите си, защото не показва нищо освен статистика от време на време.
* Моля, коментирайте конкретната статия и използвайте кирилица! Не се толерират мнения с обидно или нецензурно съдържание, на верска или етническа основа, както и написани само с главни букви!