К омпаниите "Фейсбук" и "Епъл" имат специална оферта за своите служителки – да платят за замразяването на яйцеклетките им, пише "Дейли Мейл".
Необичайното предложение е насочено към
целта на тези фирми да увеличат броя на жените сред служителите си, позволявайки им да се концентрират върху кариерата си, без да жертват възможността да имат деца, макар и на по-късен етап от живота си.
Гигантите от Силиконовата долина, първите работодатели, които предлагат тази процедура по немедицински причини, са готови да платят по 12 500 паунда, за да покрият разходите по замразяването на яйцеклетка и по още 300 паунда годишно за съхранение на яйцеклетката при дълбоко замразяване.
Яйцеклетките могат да бъдат засадени в маточната кухина на пациентката в избран от нея момент, когато я вече не може да ги произвежда по естествен път. Според Ен Би Си Нюз "Фейсбук" вече е започнала да плаща за замразяване на яйцеклетки, а "Епъл" ще стартира тази инициатива през януари.
Замразяването на яйцеклетки се счита за ключа към "изравняването на силите на игралното поле" в доминираната от мъжете индустрия на технологиите.
То вероятно ще промени играта за жените, които традиционно трябва да избират между кариерата си и създаването на семейство, в същото време, когато колегите им от мъжки пол се изкачват по стълбата.
"Да имаш изградена стабилна кариера и деца в същото време, все още нещо, което е много трудно да се направи", казва Бриджит Адамс, адвокат по въпросите със замразяването на яйцеклетки пред Ен Би Си.
"Чрез предлагането на тази облага, компаниите инвестират в жените и ги подкрепят да изградят живота, който искат", добавя тя.
"Заплащането на тази процедура може да е разглежда като награда за служителите от женски пол заради тяхната отдаденост към работата.
Жените, които знаят, че искат деца един ден могат да продължат живота си, знаейки, че са направили всичко, което могат", казва специалистът от Сан Франциско Филип Ченет.
Лекарите в Ню Йорк и Сан Франциско съобщиха в доклад, че през изминалата година случаите на замразяване на яйцеклетки почти са се удвоили.
Фактът, че две от най-големите компании в Силиконовата долина въвеждат тази инициатива не е случаен. Технологичните гиганти отдавна водят борба за талантливи служители.
Главният оперативен директор на "Фейсбук" Шерил Сандберг е особено известна с позицията си за жените. Социалната мрежа дава на младите родители по 3000 паунда бонус, който да похарчат както сметнат за добре.
Критиците на тази инициатива обаче казват, че този ход е просто маневра, за да убеди жените да останат в компанията.
Академикът от правното училище на Харвард Глен Коен попита: "Дали жените, работещи в тези компании ще приемат тази инициатива като възможност да изградят кариера, знаейки, че ако искат семейство ще мога да го създадат и по късно или ще го приемат като сигнал, че според тази фирма работата там и бременността са несъвместими?"
* Моля, коментирайте конкретната статия и използвайте кирилица! Не се толерират мнения с обидно или нецензурно съдържание, на верска или етническа основа, както и написани само с главни букви!