Н ачалото на български шампионат по електронни спортове (e-sports) беше обявено днес. Той ще се казва
ESL Национален шампионат
и ще е първият по рода си у нас. Неговата цел е да подпомогне развитието на електронните спортове в България, като даде шанс на участниците да придобият опит и да се развият като успешни състезатели и отбори.
ESL Националният шампионат ще е не просто състезателен формат с привлекателни награди, а ще е и първата крачка към професионалния гейминг в страната. Състезания в същия формат има в държави като Германия, Испания, Великобритания, Полша и др.
Electronic Sports League (ESL) е глобален лидер в организирането и промотирането на турнири по електронни спортове. Един от последните турнири – глобалните финали на Intel Extreme Masters в Катовице, Полша, привлече над 50 хил. посетители на живо, а близо 9 млн. зрители гледаха турнирните срещи онлайн.
Игрите, които ще участват в нашия шампионат, са три – League of Legends, CS:GO и Hearthstone.
В структурата на шампионата има три етапа – квалификации, редовен сезон и финали. Наградният фонд е 11 хил. лв.
Квалификации са четири на брой за всяка игра. Те са отворени за всички, които желаят да участват. „Поставянето“ в първата квалификация е на случен принцип, за всяка следваща зависи директно от предходната. Най-добрите двама от всяка квалификация си осигуряват място в редовния сезон.
Всеки класирал се отбор се заключва в ESL и губи правото да променя своите играчи. Всеки отбор може да съдържа максимум един мениджър, един треньор, петима играчи, две резерви.
Първите квалификации са още тази събота.
Етапът на редовният сезон и баражите трае седем седмици – през юли и август. Има общо осем отбора за всяка игра, като всички участник играе срещу всеки свой опонент. Участниците трупат точки за крайното класиране. Най-добрите двама се класират на офлайн финалите.
Участниците от трето до шесто място играят баражи, които определят другите двама финалисти и тяхното „поставяне“ в схемата .
Преди втората седмица от редовния сезон отборите се отключват за период от пет дни, в които участниците могат да добавят мениджър, треньор и да променят двама свои участници и една резерва.
Ако след края на срещите от редовния сезон двама или повече участници имат равен актив от точки, се взимат предвид предварително обявени решаващи фактори, като директен сблъсък, по-бърза победа и тн. Ако чрез тези фактори не може да бъде отличен победител, между участниците с равни показатели се играе тайбрек.
На финалите се класират четирите най-добри участници (или отбори за отборните игри). Финалите се провеждат на живо. Схемата е двойна елиминация във формат, който дава равни възможности на всички. Мястото и датата ще бъдат уточнени скоро.
„Важно е да разбием един мит за геймъра –
че това е общо взето ленив, пасивен член на обществото. В повечето случаи това са млади и активни хора на възраст между 16 и 28 г., които са по-добре образовани от връстниците си и с по-големи приходи от тях; хора, които имат определен афинитет към техниката и джаджите и са лидери на мнение в тази област“, коментира регионалният мениджър на ESL за Югоизточна Европа Мартин Кадинов.
Шампионатът ще се излъчва на живо в предаването Next TV, както и в Twitch, а клипове от с най-интересното от него и още много допълнителна информация феновете ще могат да намерят във Vbox7.com.
И това не е всичко –
специална рубрика за света на електронните спортове ще бъде открита в началото на юни и в спортния сайт Gong.bg.
„Важно е да подчертаем, че e-sport събитията освен забавление, са и спорт“, коментира Христо Христов, изпълнителният и директор на компанията собственик на Vbox7.com и Gong.bg – „Нетинфо“, която е медиен партньор на шампионата.
* Моля, коментирайте конкретната статия и използвайте кирилица! Не се толерират мнения с обидно или нецензурно съдържание, на верска или етническа основа, както и написани само с главни букви!