Р екордни продажби за денонощие отчете китайският интернет магазин „Алибаба“. Продадените стоки и услуги достигнаха общата сума от 57,1 млрд. юана (9,32 млрд. щатски долара).
Разпродажбите са по повод на чествания в Китай Ден на самотните сърца, 11 ноември.
Преди няколко години в китайската блогосфера се роди идеята да се отбелязва датата 11 ноември (11.11.) като Ден на самотните сърца, тъй като числото 11, според вярващите в магията на цифрите китайци, е свързано със самотните мъже и жени.
Новият празник започна да става все по-популярен сред младежите,
превръщайки се в своеобразен аналог на западния Свети Валентин.
Търговците не подминават инициативата, виждайки в нея възможност за големи печалби и така 11 ноември с помощта на рекламните агенции стана също световен ден на пазаруването.
„Фестивалът на пазаруването 11.11.“, който според „Алибаба“ е най-голямата 24-часова онлайн разпродажба в света, започна да се провежда през 2009 г., когато само 27 търговци на сайта на компанията Тимол (Tmall.com) предложиха големи отстъпки, за да увеличат продажбите.
Тази година фестивалът е в световен мащаб, като обхваща купувачи от над 200 страни, отбелязва Ройтерс.
В миналогодишния Ден на самотните сърца продажбите на „Алибаба“ достигнаха 35 млрд. юана.
* Моля, коментирайте конкретната статия и използвайте кирилица! Не се толерират мнения с обидно или нецензурно съдържание, на верска или етническа основа, както и написани само с главни букви!