Google и Facebook затягат контрола на разпространение на новини в техните сайтове и онлайн услуги. Причината са зачестилите критики към двете компании, че разпространението на сайтове с фалшиви и подвеждащи новини придобива притеснителни размери и те не правят нищо по въпроса, съобщава в. "Ню Йорк Таймс".
Двете компании обявиха, че няма да толерират фалшивите новини. Google Планира да забрани на такива сайтове да използват нейните платформи за онлайн реклама. По този начин ще намали източниците им на приходи. Facebook също планира подобни мерки и ще спре да рекламира своята услуга в подобни сайтове.
Зукърбърг отрече Facebook да е повлияла на изборите в САЩ
За целта екипи на компаниите ще преглеждат сигнали за фалшиви и подвеждащи новини. Facebook често беше критикувана по време на предизборната кампания за нов американски президент и беше обвинявана, че дори я повлияла на резултатите заради начина, по който разпространява новини. Марк Зукърбърг категорично отхвърли тези твърдения.
Човекът, променил интернет в три минути и половина
Google също беше критикувана, че като топ предложение в търсачката си за резултатите от изборите е давала сайт, който некоректно е показвал въпросните резултати от гласуването в САЩ. "Целта на търсачката е да предостави най-релевантните и полезни резултати за потребителите. В този случай е явно, че не сме се справили, но ние постоянно подобряваме и работим по алгоритмите", коментира говорител на Google.
Детективи разкриват измами чрез социалните мрежи
Компанията допълва, че промяната в правилата за онлайн реклама и изолирането на фалшивите сайтове не е реакция от изборите, а е промяна, която се обмисля и подготвя от доста време. Сатиричните сайтове, които ясно са се обозначили като такива, не попадат в новите ограничения.
* Моля, коментирайте конкретната статия и използвайте кирилица! Не се толерират мнения с обидно или нецензурно съдържание, на верска или етническа основа, както и написани само с главни букви!