Порт дьо Версай, Париж - София
В 9,15 ч тази сутрин зала 1 в Изложбения център в Порт дьо Версай бе наводнена от хиляди (буквално) журналисти, които очакваха да видят творението на Лоренс ван ден Акер. Официалната информация гласи, че концептуалният спортен електромобил Tresor ще демонстрира бъдещата дизайнерска философия на Renault. Това обаче не е точно така, което бе потвърдено пред нас и от един от дизайнерите, работили по Tresor. С тази концепция просто се слага точка на един жизнен цикъл, започнал с концепцията DeZir (2010), която даде облика на цялото настоящо семейство на Renault. Tresor е едно своеобразно празненство на дизайнерите на компанията, на които е била дадена зелена светлина за развихрят въображението си. И те са го направили по невероятен начин. Renault Tresor е звездата на Автомобилен салон Париж 2016.
Врати липсват. Вместо това целият капак и покрив се вдигат, отваряйки страхотна гледка към червения интериор. Оформените като пчелна пита въздухоотвори върху предния капак са с променлива геометрия и създават впечатлението, че автомобилът диша.
ВИЖТЕ ЧАСТ ОТ ЗВЕЗДИТЕ НА САЛОНА В ПАРИЖ
От лявата страна на купето, вратичката на резервоара е заменена от аналогов уред, който показва нивото на заряд на батерията.
Задната част на Tresor е оборудвана с много модерно фибро-оптично осветление, интегриращо червен лазер.
Червеното доминира и в интериора. Едноелементните врати на Tresor се отварят подобно на капак на кутия за бижута. За да влезеш в интериора, трябва да седнеш върху страничните корпуси на купето, там, където традиционно са вратите, и да ги обикрачиш. Упражнението не е никак лесно, но пък е атрактивно.
Другата изненада е огромното арматурно табло, което играе ролята на багажник. Самото табло е плод на партньорство с френската компания KEIM-cycles, която е позната със своите дървени рамките за велосипеди. Таблото е облицовано чрез наслагване на тънки ленти пепел. Крайният материал осигурява ниво на здравина, съпоставима с тази на модерните композитни материали.
Правоъгълният волан отваря видимостта на водача и прави асоциации със света на Формула 1. Той се характеризира с три екрана, един централно монтиран с лого и два сензорни дисплея от двете страни, вместо конвенционалните контролни прибори.
Моторът на Tresor идва от екипа Renault e.dams, двукратен шампион във Formula E Teams. С максимална мощност 260kW (350 к.с.) и максимален въртящ момент от 380 Нм, той гарантира ускорение от място до 100 км/ч за по-малко от 4 секунди.
Tresor е оборудван с две батерии, всяка от които разполага със своя охлаждаща система, като работата на предната се оптимизира от въздухоотвора с променлива геометрия в предния капак.
Tresor разчита също и на система за възстановяване на енергията по време на спиране, разработена на база технологията Rechargeable Energy Storage System (RESS) за болидите във Formula E.
Ултра-лекото купе предлага върховна аеродинамика: коефициент на челно въздушно съпротивление (Cd) от само 0.22. Центърът на тежестта му също е изключително нисък (пътен просвет: 25 мм), което повишава стабилността и намалява накланянето на каросерията.
За да подобри пробега на батериите и работата им, Renault Design е обърнал специално внимание на олекотяването на автомобила. Шасито включва централна карбонова клетка, подсилена от тръбни стоманени рами отпред и отзад. Монококът и вратите са изработени от карбон. Благодарение на това, Tresor предлага ефектната стойка на GT автомобила (дължина: 4700 мм/ широчина: 2180 мм / височина: 1080 мм), тежащ само 1600 кг.
Още новини от Париж:
Opel Ampera-e теоретично може да вземе София - Бургас
* Моля, коментирайте конкретната статия и използвайте кирилица! Не се толерират мнения с обидно или нецензурно съдържание, на верска или етническа основа, както и написани само с главни букви!