Н абивам от крак две ледени San Miguel и сядам на масата. Пред мен е опънат дългият силует на Volvo V90, а отстрани на него, на специална платформа е S90. Зад тях е средиземноморсият бряг на Естепона, центърът на гъзарията в испанския аналог на Слънчака.

Бризът е ободрителен след два полета и 200 км тестово шофиране - поводът, поради който съм на това прекрасно място. Бялото андалусийско вино също е прекрасно.

Какви по-добри условия да се отдам на размисли. Страстите бяха преди това в продължение на въпросните 200 км. Спомням си думите на един човек, който преди месец и нещо ми каза, че две са марките, които ги очаква истински бум и цъфтеж в Европа. Според него това са Jaguar и Volvo. Нормално, все пак ги продава. Но, сега, след като карах F-Pace и S/V90, мога да се съглася с него.

В течение на вечерта се улавям, че съзерцавам и двата автомобила. И трябва да си призная две неща, които не ми харесват във флагмана на Volvo. Стоповете на седана са сбъркани, изглеждат добре само в тунел. Докато тези при комбито са абсолютно точно премерени към дългия и елегантен силует. Негов конкурент трудно бих намерил именно по този (субективен) показател.

Източник: Volvo

Но истинският проблем (най-вече за мен) е друг. Остарявам. Преди години седан и комби никога не биха ме развълнували. Същата вечер един от баш шефовете на Volvo, с когото седя на една маса, разпитва мен и колегите ми за нашите dream cars. Отговарям му без замисляне: hot hatch. И все още това е така, но кръвта ми кипва много по-рядко. Като в Honda Civic Type R преди дни, но за него друг път.

Източник: Volvo

Вече се чувствам много, ама много по-комфортно обгърнат от бялата кожа с малко шведско знаме отстрани на седалката, докато кръстът ми се масажира. И притесненията ми стават още по-сериозни, след като осъзнах, че нито в един момент през деня не избрах режим SPORT. Защото се наслаждавах на въздушното окачване и не бих нарушил утопията в тази лимузина с опит за спортно шофиране.

Източник: Volvo

А вие ако искате – може да пробвате и спортното поведение, макар Volvo да предлага единствено 4-цилиндрови двигатели за седана и комбито (както и за XC90). Инженерите са разработили технологията Power Pulse. Най-общо казано генератор нагнетява въздух под налягане в резервоар. При рязко натискане на педала на газта, този въздух под налягане „напомпва“ турбото, като целта е да се избегне турбо дупката. Усеща се при междинно ускорение, като през двата тестови дни ми се пада предимно двигателят D5.

РАЗГЛЕДАЙТЕ ГАЛЕРИЯТА НА VOLVO S/V 90 В ИСПАНИЯ

Истинското ускорение обаче е с Т6 и неговите 320 к.с. Но не се бъркайте. Volvo няма динамиката на BMW Серия 5. Няма я, защото двете компании изповядват коренно различна философия. И затова не съм я и търсил през планините и магистралите по продължение на Коста дел Сол. Спортното усещане, характерно за BMW, тук е отстъпило място на пълния комфорт.

Източник: Volvo

Седанът и комбито са в топ изпълнението Inscription. При V90 това значи бял кожен салон и мокет, огромен панорамен покрив. При S90 всичко е черно. Да, ще ме яд да седна върху тази бяла кожа, ако автомобилът е мой, но с нея той изглежда… утопично. Тъмнината в Швеция е накара дизайнерите да направят интериора възможно най-просторен и светъл. И Серия 5, и Е-Class са супер комфортни и луксозни, но тук се чувствам истински уютно. Седалките са прекрасни, върху предпазните колани има щампа „since 1959“, фурнирът е естествен, алуминият е истински.

И естествено, основен акцент е вертикално разположеният таблет. Бутони почти липсват. Не е много интуитивно, защото с бутоните се работи по-лесно. Но е супер модерно, а ние отиваме към 2020 г. все пак. Трябва да свикнеш с него, но модата изисква някои жертви.

Първокласната аудио система на Bowers & Wilkins звучи чудесно в обемния интериор. Не случайно го наричам обемен. Защото Volvo S/V90 e автомобил с огромно вътрешно пространство. На габарити той е конкурент на Серия 5 и Е-Class, но пътниците отзад се радват на простор като в Серия 7.

Източник: Volvo

Но екстериорът е този, който създава първото впечатление, което грабва или отблъсква. Новите S90 и V90 изглеждат внушително. Дневните Т-образни светлини, които шведите наричат „Чукът на Тор“, винаги ме подсещат за „Осмъстителите“ и Крис Хемсуърт, който е идеалният образ за владетел на Валхала. Решетката и фаровете са изключително изразителни. От цялата предница лъха увереност, а счетоводният отдел на Volvo вече потрива ръце с получените около 15 000 предварителни заявки за двата модела.

Изказах притесненията си за стоповете на седана, затова като визия аз предпочитам силуета на комбито. Предполагам, че около 60-годишният опит на Volvo с този тип каросерия ще натежи при избора на европейските клиенти, докато в САЩ и Китай определено ще се спрат на седана. Но и в двата случая няма да има сгрешили. Защото технологичният арсенал е един и същ.

Източник: Volvo

А той е наистина впечатляващ. Все пак през последните 5 години Volvo инвестира $11 млрд., за да се появят тези два автомобила, а преди тях и XC90. Но това, по всички личи, е само началото. Защото на новата модулна платформа SPA може да се качи всичко, тъй като единствената неподвижна част е между предната ос и А-колоната. Всичко друго е конфигурируемо.

Ще се огранича да отбележа само система Pilot Assist, която е полу-автономна технология. Чрез нежни импулси върху волана, системата държи автомобила успоредно на линейните маркировки до скорост от 130 км/ч, като вече не се налага да следва друг автомобил. На по-късен етап ще се появи и плъгин версията T8 Twin Engine (пробвах я вече в XC90), с която автомобилите ще могат да изминават до 50 км само на електричество.

За безопасността какво да кажа? Каквото и да кажа, то ще е крайно недостатъчно. Затова ще изтъкна само заявката „Програма 2020“: „През 2020 г. в нов автомобил на Volvo няма да има смъртен случай“. Такъв ангажимент и смелост не е поемала никоя друга компания. Смятам, че това е достатъчно красноречиво по темата безопасност. А тя може да се обобщи и така: S/V90 са оборудвани с най-всеобхватния и технологично усъвършенстван стандартен пакет за безопасност, наличен в индустрията.

Източник: Volvo

На пътя двата автомобила буквално плуват с пневматичното си окачване. Усещаш смяната на предавките само при по-рязко натискане на педала на газта. Комфортът, пространството и тишината в купето са утопични. Повтарям го, защото не намирам друго по-подходящо уточнение. Автомобилите са в най-високото си изпълнение, натъпкани с екстри, с AWD задвижване, като всичко това се изразява в тегло от около 2 тона. Но при спокойно шофиране D5 може да показва и 7,1 л/100 км дизел, докато в завоите по чукарите над морето - разходът скача с литър.

А аз скачам от нетърпение до следващата ми среща с Volvo, този път тя ще е с S60 Polestar. Казах ви, че за Volvo идват страхотни години. А изненадите тепърва предстоят, както се изненадах и аз, след като установих, че измерителят „немски“ вече не е единственият, когато става дума за лукс и комфорт.

Източник: Volvo

ТЕХНИЧЕСКИ ХАРАКТЕРИСТИКИ

Volvo S90 D5

Размери

Дължина, мм: 4941

Широчина, мм: 1879

Височина, мм: 1443

Междуосие, мм: 2941

Двигател

Тип: редови, 4-цилиндров, битурбо

Работен обем, куб. см: 1969

Макс. мощност, к.с. при об./мин.: 235 при 4250

Макс. въртящ момент, Нм при об./мин.: 480 при 1750-2500

Динамика

Макс. скорост, км/ч: 240

Ускорение 0-100 км/ч, сек: 7,0

Среден разход, л/100 км: 4,8

Вредни емисии СО2, г/км: 127

Базова цена на модела, лв. с ДДС: 106 550

Базова цена на тествания модел, лв. с ДДС: 114 770

КОНКУРЕНТЪТ

BMW 530d xDrive

Размери

Дължина, мм: 4907

Широчина, мм: 1860

Височина, мм: 1464

Междуосие, мм: 2968

Тегло, кг: 1885

Двигател

Тип: редови, 6-цилиндров, битурбо

Работен обем, куб. см: 2993

Макс. мощност, к.с. при об./мин.: 258 при 4000

Макс. въртящ момент, Нм при об./мин.: 560 при 1500

Динамика

Макс. скорост, км/ч: 250

Ускорение 0-100 км/ч, сек: 5,7

Среден разход, л/100 км: 5,8-5,4

Вредни емисии СО2, г/км: 152-142

Базова цена на модификацията, лв. с ДДС: 112 650

Обратно в сайта X

ДОСТЪП ЗА ЛОГНАТИ ПОТРЕБИТЕЛИ За да пишете, оценявате или докладвате коментари, моля логнете се в профила си.

  1. Запомни ме
забравена парола Полетата маркирани с * са задължителни
Полето Потребителско име не трябва да е празно.
Полето E-mail не трябва да е празно.
Полето Парола не трябва да е празно.
Полето Повторете паролата не трябва да е празно.
  1. Декларирам, че съм се запознал с Общите условия за ползване на услугите на Нетинфо.
Полетата маркирани с * са задължителни
Най-малко 16 души са загинали в САЩ при поредица от торнада

Най-малко 16 души са загинали в САЩ при поредица от торнада

Свят Преди 2 минути

Няколко души са били ранени, но броят им не е обявен

,

Киев потвърди, че украинските войски се изтеглят от Суджа

Свят Преди 1 час

Суджа се смята за най-важното завоевание на Украйна в Русия

Зеленски обвини Путин, че се стреми към по-силна военна позиция

Зеленски обвини Путин, че се стреми към по-силна военна позиция

Свят Преди 2 часа

Зеленски назначи официална делегация, която да представлява Киев във всички възможни мирни преговори

Мицотакис извърши рокади сред министрите

Мицотакис извърши рокади сред министрите

Свят Преди 2 часа

Той смени ръководителите на няколко висши министерства

,

Холандия: Да се „окаже натиск“ върху Русия за прекратяване на огъня

Свят Преди 2 часа

Това заяви холандският премиер Дик Схоф

.

Решение без прецедент: Как се стигна до изборната буря, която промени разпределението в НС

България Преди 3 часа

Над 190 дни след провеждането на последния парламентарен вот, България осъмна в нова политическа ситуация

.

Най-малко осем палестинци загинаха при израелски въздушни удари в ивицата Газа

Свят Преди 3 часа

Един от загиналите е местният репортер Махмуд Ислим

На фона на преговорите за мир: Русия и Украйна си размениха атаки с дронове

На фона на преговорите за мир: Русия и Украйна си размениха атаки с дронове

Свят Преди 3 часа

Атаките бяха извършени по-малко от 24 часа след като руският президент Владимир Путин се срещна с американския пратеник Стив Уиткоф

Кола се вряза в протестиращи в Белград, има ранени

Кола се вряза в протестиращи в Белград, има ранени

Свят Преди 4 часа

Шофьорът е задържан от полицията

„Непоносимост към месото": Може ли организмът ни да забрави как да го смила

„Непоносимост към месото": Може ли организмът ни да забрави как да го смила

Любопитно Преди 4 часа

Всичко по темата може да прочетете в следващите редове

Стармър: Рано или късно Путин "ще трябва да седне на масата"

Стармър: Рано или късно Путин "ще трябва да седне на масата"

Свят Преди 5 часа

Британският премиер отправи призив към световните лидери "да продължат натиска" върху руския държавен глава за спиране на огъня в Украйна

Няколко щата в САЩ са под заплаха от тежки метеорологични явления

Няколко щата в САЩ са под заплаха от тежки метеорологични явления

Свят Преди 5 часа

Динамична буреносна система заплашва да предизвика мощни торнада и градушка с големина на бейзболна топка

Конституционен съдия: Не трябва СИК да броят бюлетини и да отчитат резултат

Конституционен съдия: Не трябва СИК да броят бюлетини и да отчитат резултат

България Преди 5 часа

Според проф. Aтанас Семов са нужни промени в метода на провеждане на изборите у нас

Мъск: "Старшип" ще потегли към Марс в края на 2026 г.

Мъск: "Старшип" ще потегли към Марс в края на 2026 г.

Свят Преди 5 часа

Ако всичко премине успешно, тогава кацането на хора на Червената планета може да започне през 2029 г., добави той

Ракетата "Фалкон 9" на "Спейс Екс"

Мисия за връщане на блокирани астронавти излетя успешно

Свят Преди 5 часа

Бари Уилмор и Сунита Уилямс се намират на борда на МКС от юни, при положение че трябваше да останат на нея само седмица