Н а започналото мотоциклетно изложение Intermot 2016 в Kьолн, Honda представи два нови модела, всеки с по две версии. Звездите са CBR1000RR Fireblade SP, заедно със състезателната версия CBR1000RR Fireblade SP2.
Голямата новина при супербайк флагмана Fireblade SP е съотношението мощност към тегло, което е подобрено с 14%, достигайки най-доброто ниво, което е имал някога Fireblade. Това е станало възможно след намаляване на теглото с 15 кг и повишаване на мощността с 8 кВт (11 к.с.). Двигателят работи при по-високи обороти, с много по-висока степен на сгъстяване, като е ревизирано времето за запалване в камерата и използва TBW (първи за 4-цилиндровия редови двигател на Honda) и Acceleration Position Sensor (APS), които са вдъхновени от технологията, разработена за RC213V-S в MotoGP. Мощността вече е 141 кВт (192 к.с.) при 13 000 об/мин., като могат да бъдат избрани 3 режима на работа на двигателя. В стандартното оборудване са Quickshifter, докато Downshift Assist е ново и се задейства от съединителя.
Благодарение на използването на магнезий, двигателят е станал с 2 кг по-лек. Новата титаниева изпускателна система спестява допълнително тегло, центъра на тежестта е по-нисък, след като резервоара е направен от титан. Като цяло Fireblade SP е с 15 килограма по-лек от предишния модел и има тегло с течностите 195 килограма.
Двойната алуминиевата рама е фино регулирана и шарнирът е по-твърд. Новата задна подрамка е по-лека, а колелата са преработени. Спирачните апарати отпред са Brembo, моноблокови 4-бутални спирачни апарати и използват високо-производителни накладки. Машината е по-тънка и по-компактна, с единична седалка като стандартно оборудване. Всички осветителни тела са LED и с цветовата схема Tri-Colour на червена основа, препратка към историята на Honda Racing.
Мотоциклетът е оборудван с полуактивното окачване Оhlins Electronic Control, а също и с много други електронни системи на Honda като: Selectable Torque Control, Selectable Engine Brake, нов ABS, Quickshifter, Downshift Assist, избираеми режими за езда (Riding Mode Select System) и Power Selector. Технологията, разработена на базата на машината RC213V-S от MotoGP, дава възможност за повишаване на опита на мотоциклетиста.
Четете още:
Mercedes-AMG E63 ще е с 4х4, но и дрифт режим
The Grand Tour започва с най-скъпата телевизионна сцена в историята
* Моля, коментирайте конкретната статия и използвайте кирилица! Не се толерират мнения с обидно или нецензурно съдържание, на верска или етническа основа, както и написани само с главни букви!