Mercedes-Benz тестваха своя автономен автобус, който самостоятелно измина 20 км в Амстердам. В Швейцария се разгръща мрежа от ел. зарядни станции, които зареждат електрически автобус за… 15 секунди. Китай отива още по-далеч, представяйки концепт на бъдещ градски транспорт, който е нещо средно между автобус и влак, огромен е и наистина изглежда като решение, което да се справи с предизвикателствата на градското придвижване в бъдеще.
И ето това е творението на Volgabus, първият в Русия прототип на безпилотен автобус. Транспортното средство е конструирано за шестима пасажери.
Премиерата на прототипа се състоя по време на форума за стратегически инициативи в Москва.
Моделът е оборудван с електромотор, три вида сензори, система за навигация. Управлението на модела се осъществява от самообучаващата се програма (един вид изкуствен интелект), която е способна в реално време на анализира пътната обстановка.
Творението на Volgabus носи наименованието „MatrЁshka“. Планира се на това модулно шаси да бъдат създадени модели с различно предназначение: пътнически, товарни и комунални машини. „Матрьошка“ даже може да играе ролята на мобилен офис.
По-ранните планове са били за правителствена субсидия, но от Volgabus уточняват, че разработката е изцяло със средства на компанията. Самата тя създава свой собствен изследователски център. Той ще се занимава с изследвания в областта на робототехниката, разработване на системи за управление на транспортни потоци, решения в сферата на кибер-безопасността и системи за навигация.
Четете още:
* Моля, коментирайте конкретната статия и използвайте кирилица! Не се толерират мнения с обидно или нецензурно съдържание, на верска или етническа основа, както и написани само с главни букви!