Р оден през 1967 г., в стара мелница в Бургщал, първоначалната връзка на AMG с Mercedes-Benz се крепи единствено върху факта, че автомобилите, които двамата бивши инженери на Daimler модифицират, имат 3-лъча звезда на капака си.
Отнема няколко години и на двете компании, за да установят трайна връзка, чиято основа се крепи върху моторния спорт.
Всички знаем какво представлява AMG днес. На прага на 50-тата годишнина на заводския тунер на Mercedes, ще погледнем назад във времето, за да представим няколко от най-интересните, но не толкова познати (или масови) творения на AMG.
Никакви претенции за изчерпателност по темата.
Mercedes-Benz 300 SEL 6.8 AMG “Red Pig” 1971
Вярно, прякорът му не е от най-ласкателните, но имайте предвид, че този огромен седан го получава с добри чувства, а не със злобен подтекст. Базиран на луксозния 300 SEL 6,3, спортният гранд турер Mercedes-Benz 300 SEL 6.8 AMG 1971 е първият наистина успешен модел на компанията, макар да не е предназначен за пътя, а само за пистата.
Когато стартира в „24 часа на Спа-Франкоршан“ през 1971, “Червеното прасе” вероятно е било причина за не малко разтегнати челюсти. Броят им със сигурност е бил много по-голям, когато след 24 часа той печели класа си и завършва втори в генералното подреждане.
Този AMG гигант се задвижва от 6,8-литров агрегат на и така огромния V8, който към онзи момент е монтиран под предния капак на Mercedes-Benz 600 “Grosser” и 300 SEL 6.3, чиято база използва. С 428 к.с., много по-твърдо окачване, неприлично широки 15-инчови колела и много алуминиеви детайли, целта на които е снижаване на теглото до 1635 кг, 300 SEL 6.8 AMG е като сумо борец в балетна трупа.
Mercedes-Benz 300 E 6.0 AMG “Hammer II” 1988
Идеята да монтираш огромен двигател в по-малка кола не свършва с “Red Pig”. Нещо повече, идеята се превръща в запазена марка на AMG в течение на годините. Този подход се използва и с E-Class W124, в който AMG трансплантира модифицирана версия на V8, който по това време задвижва най-големите модели на Mercedes-Benz.
Наречен“Hammer” от Щатските медии, Mercedes-Benz 300 E 5.6 AMG е най-бързият в света седан по онова време.
Тук става въпрос за наследника му: 300 E 6.0 AMG, или“Hammer II”.
Задвижван от 6,0-литров атмосферен V8 с 385 к.с. и 550 Нм въртящ момент, най-мощният E-Class Hammer се появява през 1988 г., като през годините се превръща в най-желания W124 заради своята ексклузивност и динамика.
Mercedes-Benz 300 SL AMG HWA 1954
Макар да е направен в средата на 90-те, Mercedes-Benz 300 SL by HWA си остава модел от 1954 по една проста причина: това е първата (и единствена до момента) реставрация, дело на AMG, макар направена в сътрудничество с HWA.
HWA идва от Hans-Werner Aufrecht, един от двамата инженери, които основават AMG през 1967.
От тази любопитна версия 300 SL са произведени само 11 бройки, всички от които на база модела от 1954 г.
Този проект е задействам по поръчка на Султана на Бруней. Оригиналният редови 6-цилиндров мотор е заменен от 6,0-литров V8, работещ съвместно с 4-степенен автоматик. Моделът е качен на независимо окачване, сдобивайки се още с дискови спирачки и напълно нов интериор.
Mercedes-Benz SL 73 AMG 1999
Успоредно с прехода от състезателен партньор към независим тунер на Mercedes-Benz, компанията решава да отпразнува заздравяването на партньорството със специален SL (R129), в който е монтиран един от най-големите двигатели в историята на Mercedes-Benz.
Наречен официално SL 73 AMG, този супер рядък Mercedes-Benz SL се задвижва от двигателя, предназначен за S и CL 600. Работният обем на този V12 двигател е 7,3 литра. Той генерира 525 к.с. и 750 Нм без помощта на турбини или суперчарджър.
Предложен за пръв път през 1995 г. (и след това през 1998), от модела са произведени само 85 бройки. Версия на този жесток 7,3-литров V12 отива по-късно в Pagani Zonda C12 S 7.3, F, Cinque и Tricolore.
Mercedes-Benz S 63 и CL 63 AMG 2001
Когато Mercedes-Benz лансира W220 на S-Class през 1998, темата е „икономия“. Затова в Щутгард искат да тестват топ версията S 600, която се различава от своя предшественик. Обозначена M137, монтираният под капака V12 двигател и по-лош от този в M120, който заменя. Става въпрос за икономия на гориво.
С работен обем 5,8 литра и по 3 клапана на цилиндър, новият V12 предлага само 367 к.с. и 530 Нм. Тук влиза AMG, който през 2002 г- представя моделите S 63 и CL 63 AMG, точно преди фейслифта на S-Class да премине на нов, битурбо V12 двигател.
За разлика от настоящите “63”, Mercedes-Benz S 63 и CL 63 AMG от 2002 г. се задвижват от атмосферен V12, базиран на ужасния 36-клапанов V12. Това не спира инженерите на AMG да предложат на клиентите си модерен прочит на“Hammer” с 444 к.с. и масивните 740 Нм въртящ момент.
* Моля, коментирайте конкретната статия и използвайте кирилица! Не се толерират мнения с обидно или нецензурно съдържание, на верска или етническа основа, както и написани само с главни букви!